اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی در 38 بقعه و امامزاده زنجان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی در 38 بقعه و امامزاده استان زنجان خبر داد.

برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی در 38 بقعه و امامزاده زنجان

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف در طول سال است، اضافه کرد: این برنامه با محوریت اداره کل اوقاف و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: از جمله دستگاه‌های همکار در برگزاری این مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی، مسئولان هیئت امنای بقاع و امامزاده‌هایی که عزاداری در آنها برگزار می‌شود، سپاه استان، صدا و سیما به منظور اطلاع‌رسانی و... است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اهداف برگزاری این برنامه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان افزود: این برنامه نیز همچون سایر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف استان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اجرایی می‌شود.

 خدابنده‌لو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از دیگر اهداف برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی، ترویج الگوبرداری از سیره حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، شناساندن اهل بیت (ع) به مردم، بصیرت‌افزایی اقشار مختلف جامعه، تعمیق فرهنگ وقف و موقوفات از طریق تقویت حضور مردم در امامزادگان نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور اجرای طرح سوگواره یاس نبوی افزود: خوشبختانه با همکاری‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های ذیربط و هیئت امنا بقاع و امامزادگان اقدامات لازم به منظور اجرای این برنامه در ایام شهادت حضرت زهرا (س) صورت گرفته است.

وی با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام آغازین سال افزود: به احترام این بزرگوار از چند روز قبل امامزادگان و بقاع استان رنگ عزا به خود گرفته و پرچم‌های سیاه در این اماکن نصب شده است.

لازم به ذکر است، برگزاری مراسم روضه‌خوانی، مداحی، پخش نذورات، محفل انس با قرآن، سخنرانی و برپایی نمازجماعت از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) است که توسط اداره کل اوقاف استان برپا می‌شود. 

انتهای پیام/73005/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول