اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین باب الرضا (ع)، گنجینه معرفت‌ها

مسافران نوروزی در بجنورد با غذای محلی پذیرایی می‌شوند

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: مسافران و گردشگران نوروزی در چادر عشایری بازارچه صنایع دستی بوستان ملی بابا امان بجنورد با غذای محلی پذیرایی می‌شوند.

مسافران نوروزی در بجنورد با غذای محلی پذیرایی می‌شوند

محسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد تصریح کرد: تعداد زیادی از مسافرانی که قصد سفر به مشهد مقدس و یا شمال کشور را دارند از این بازارچه دیدن می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این بازارچه صنایع دستی در حاشیه این محور شریانی قرار دارد، افزود: حدود 100غرفه صنایع دستی و سوغات به همراه چادرهای عشایر در این محل برپا شده است.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی با اشاره به عرضه انواع غذای محلی از جمله آش رشته و آش یارمه در بازارچه بوستان بابا امان گفت: غذای محلی در اکثر بازارچه‌های نوروزی استان به گردشگران عرضه می‌شود.

وی بازارچه‌های ایجاد شده نوروزی در خراسان شمالی را در بوستان ملی باباامان بجنورد، در دو راهی دشت شهرستان گرمه، پارک انرژی هسته‌ای فاروج و همچنین شهرهای شیروان و آشخانه عنوان کرد.

عباسی استقبال چشمگیر از بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی خراسان شمالی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد:‌ در این بازارچه‌ها علاوه بر صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و لوازم مورد نیاز مسافران عرضه می‌شود.

وی گفت: بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی تا پایان تعطیلات نوروزی برای استفاده مسافران و مجاوران برپا خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه این استان از تنوع بالای صنایع دستی نیز برخوردار است افزود:در این بازارچه‌ها، صنایع مختلف دستی برپا شده است.

عباسی گفت: در این بازارچه‌ها صنایع دستی چون پشتی ترکمن، چاروق دوزی، کلاه بافی، لباس‌های محلی، رودوزی سنتی، زیورآلات سنتی، سفر کردی، گلیم بافی، نمد مالی و ساخت سازهای سنتی به معرض دید و فروش گذاشته شده است.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول