اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیزده بدری که نحسی‌ آن گریبان یک خانواده 18 نفری را گرفت

نجات 18 مسافر نوروزی از مرگ حتمی در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر اردبیل از نجات 18 نفر مسافر و گردشگر نوروزی از مرگ حتمی در 13 فروردین به همت امدادگران خبر داد.

نجات 18 مسافر نوروزی از مرگ حتمی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با اشاره به عملکرد طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت:‌ ما روز گذشته سخت‌ترین روز امدادرسانی خودمان را انجام دادیم، به طوری که براثر برخورد دو دستگاه خودروی سنگین از جمله تریلی 18 نفر در محور سردابه – قوتورسویی دچار حادثه شده بودند که امدادگران ما به موقع در محل حاضر شده و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه با تلاش نیروهای امدادگر و با وجود کوهستانی بودن منطقه و خطر سقوط خودرو به دره حادثه‌دیدگان که حدود 18 نفر بودند از مرگ حتمی نجات یافته و مصدومان نیز به بیمارستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه جمعیت هلال‌احمر در تعطیلات نوروزی امسال 100 عملیات داشته است، خاطرنشان کرد: ما با حدود 400 امدادگر به کمک حادثه‌دیدگان شتافته و سعی کردیم، بسیاری از حوادث را به حداقل برسانیم.

غیبی به مراجعه 90 هزار نفر مسافر نوروزی به ایستگاه‌های راهنمای مسافران نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: حدود دو هزار و 800 نفر با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت استان از خدمات اولیه پزشکی استفاده کردند.

یک‌هزار و 600 مأموریت اورژانس در تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز گفت:‌ در ایام تعطیلات نوروزی بیش از یک‌هزار و 600 مأموریت اورژانس به ویژه برای نجات مصدومان و حادثه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای انجام شده است.

محمد جعفرزاده در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای اردبیل افزود: این میزان مأموریت علاوه بر کمک به حادثه‌دیدگان جاده‌ای مربوط به امدادرسانی بیماران قلبی، عروقی، مزمن و بیماری‌های حاد بوده است.

وی به کاهش 30 درصدی تلفات و مرگ و میرها بر اثر تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: 18 تا 20 درصد حوادث مربوط به نجات مصدومان از مرگ حتمی بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های اردبیل عنوان کرد: در نوروز امسال شش نفر کشته و حدود 284 نفر مصدوم به مراکز بیمارستانی منتقل شدند که این رقم در مجموع 33 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مصرف روزانه یک میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی

مدیر شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه به مصرف یک میلیون لیتر بنزین در طول روز توسط مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

محمود آقامحمدیان خاطرنشان کرد: قبل از تعطیلات نوروزی این میزان مصرف در استان اردبیل 700 هزار لیتر بود که با در نظر گرفتن مسافرت‌های نوروزی مصرف عرضه بنزین ما به یک میلیون لیتر رسید.

وی فعالیت 52 جایگاه فرآورده‌های نفتی و 54 جایگاه سی.ان.جی را در استان یادآور شد و اضافه کرد: ما اغلب دو برابر مصرف روزانه در تعطیلات نوروزی مصرف بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول