اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح نمایشگاه 70 اثر هنری در خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه 70 اثر هنری در قالب کتاب و نرم‌افزار در سینما بهمن خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

افتتاح نمایشگاه 70 اثر هنری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مهدی حبیبی ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی اظهار داشت: امروز روز هنر انقلاب است که مصادف با سالروز شهادت شهید آوینی و متقارن با روز فناوری انرژی هسته‌ای شده است.

وی با بیان اینکه هفته هنر انقلاب از امروز آغاز می‌شود، گفت: با شروع هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی توسط حوزه هنری خراسان جنوبی صورت گرفته است.

افتتاح نمایشگاه آثار هنری در خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی طی این هفته در سراسر استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل افتتاح نمایشگاه 70 اثر هنری در قالب کتاب و نرم‌افزار از هنرمندان خراسان جنوبی در سینما بهمن و برگزاری کارگاه رایگان تایپوگرافی در مرکز سوره است.

حبیبی از اکران فیلم‌های بلند، کوتاه و انیمیشن با موضوعات ارزشی و انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: اکران این فیلم‌ها علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز صورت می‌گیرد که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد، کمیته امداد امام خمینی و کانون‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هفته برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی و نقد و بررسی آثار مکتوب شهید آوینی است که در مرکز سوره و مراسم یادمان شهید آوینی (دانشگاه بیرجند) در سینما بهمن برگزار می‌شود.

تجدید میثاق هنرمندان خراسان جنوبی با شهداء

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسمی در مزار شهداء بیرجند برای تجدید میثاق هنرمندان با شهداء برگزار می‌شود، یادآور شد: تعدادی پکیج از مجموعه آثار هنری برای دانش‌آموزان به همه شهرستان‌ها ارسال شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه امسال بیستمین سالگرد شهادت شهید آوینی است، گفت: برنامه نقد و بررسی آثار مستند شهید آوینی در مرکز سوره اجرا می‌شود.

وی متذکر شد: مسابقه کتاب‌خوانی با همکاری نهاد کتاب‌خوانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود و تامین و تولید برنامه‌های مربوط به هفته هنر انقلاب توسط سازمان صدا و سیما در طی این هفته شکل می‌گیرد.

برگزاری شب شعر انقلاب در بیرجند

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمی‌شود شاعری در ایران اسلامی زندگی کند و شعر بگوید و بی‌توجه به انقلاب اسلامی باشد، متذکر شد: شب شعر انقلاب که به نقد و بررسی آثار قیصر امین‌پور می‌پردازد در مرکز سوره برگزار می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه آثار هنرمندان در حوزه هنری خراسان جنوبی گردآوری شده، خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امکان فروش آثار آنها فراهم شده است.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول