اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

فرصت‌های وحدت‌آفرین با غفلت برخی افراد از بین نرود

امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: فرصت‌های وحدت‌آفرین در جامعه نباید با غفلت و بی توجهی برخی افراد از دست برود و به همین منظور تمام ملت موظفیم با حفظ وحدت به موفقیت کشور کمک کرده و به اقتدار همیشگی دست‌ یابیم.

فرصت‌های وحدت‌آفرین با غفلت برخی افراد از بین نرود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی این شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در شرایط کنونی مردم دنیا تشنه داشتن الگویی عملی در زندگی بوده و علاقه‌ دارند تا در جهانی که خالی از اخلاق و آراستگی‌های اخلاقی است افراد شاخص را سرلوحه خویش قرار داده و از آنها پیروی کنند.

امام جمعه موقت شهر قزوین با تصریح اینکه حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی هستند، تصریح کرد: اگر بتوانیم سیره حضرت را به خوبی برای مردم جهان ترسیم کنیم بی‌شک این بانوی فضائل الگوی بسیار مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان شده و تعالی برای ملت‌ها رقم می‌خورد.

وی یادآور شد: حضرت مریم الگوی مناسبی برای دوره محدود خویش بودند اما حضرت زهرا (س) محدودیت زمانی نداشته و امروز رفتار حضرت زهرا (س) با فرزندان و همسر خویش الگوی عملی است که باید از آن بهره‌مند شد.

عابدینی بیان کرد: لازم است تا امروز سیره و منش ائمه‌ اطهار را در زندگی خویش به کار گرفته و از آنها پیروی محض داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به اینکه استقامت مردم در برابر فشارهای دشمنان تاکنون سبب عزت و افتخار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف شده است، ابراز داشت: البته باید گفت که فشارهای اقتصادی، تحریم و گرانی مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، اما با فضل و عنایت الهی امیدواریم ملت ایران با تحمل این شرایط و استقامت بصیرانه با موفقیت از شرایط کنونی عبور کرده و با اقتدار مسیر پیشرفت کشور را هموار و آسان کنند.

وی ضرورت حفظ وحدت در شرایط کنونی را مهم و ویژه برشمرد و افزود: فرصت‌های وحدت‌آفرین در جامعه نباید با غفلت و بی توجهی برخی افراد از دست برود و به همین منظور تمام ملت موظفیم با حفظ وحدت و دوری از مسائل تفرقه‌انگیز به موفقیت کشور کمک کرده و به اقتدار همیشگی دست‌ یابیم.

عابدینی با تسلیت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: صیا‌د شیرازی جزو فرماندهان با تقوا و شجاع بود که نقش مهمی در وحدت نیروهای مسلح ایفا کرد و توانست مسیر صحیح آینده ارتش را به خوبی ترسیم و هدایت کند.

وی از میزبانی استان قزوین برای تشییع شهدای گمنام خبر داد و گفت: در هفته آینده مردم شهر قزوین میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام بود و با هماهنگی‌های صورت پذیرفته این لاله‌های سرخ گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی شهرهای قزوین، تاکستان و همچنین الوند و آبیک به خاک سپرده می‌شوند.

امام جمعه موقت شهر قزوین خاطرنشان کرد: تشییع و خاکسپاری شهدا در مراکز دانشگاهی سبب ترویج فرهنگ ایثار در دانشگاه‌ها شده و روحیه مقاومت را بین دانشجویان دو چندان و جلوه‌دارتر می‌کند.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول