اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

امسال یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از احداث یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در کشور خبر داد.

امسال یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی نیکزاد عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمرانی و صنعتی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور صورت گرفت، از مسکن مهر به عنوان سیاست انقلابی احمدی‌نژاد نام برد و اظهار کرد: اجرای این طرح موجب رشد اقتصادی کشور، تثبیت و ایجاد اشتغال، کاهش نرخ تورم و توسعه و رشد خدمات فنی مهندسی در کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، تسهیل در ازدواج، بازگشت به گفتمان امام راحل،  کارآمدی نظام و ارائه خدمات بی‌منت به مردم از دیگر مزایای اجرای طرح مسکن مهر به عنوان سیاست انقلابی دولت‌های نهم و دهم است.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری‌های صورت گرفته در آغاز دولت نهم 2.5 میلیون واحد مسکونی نسبت به تعداد خانوار در سطح کشور کم داشتیم، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 90 تعداد واحدهای مسکونی در کشور 21.6 میلیون و تعداد خانوارها 21.2 میلیون است.

به گفته وی، در سال 90 دولت‌های نهم و دهم 400 هزار واحد مسکونی صرف‌نظر از مالکیت، اضافه‌تر از خانوارهای موجود را در کشور به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما در سال‌جاری که با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده احداث یک‌میلیون و 50 هزار واحد مسکونی شهری و 200 هزار واحد روستایی غیر از واحدهای مسکونی مردم زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و بوشهر است.

وی با اشاره به 310 هزار واحد مسکونی و 330 هزار خانوار در استان کردستان، افزود: 26 درصد از واحدهای مسکونی موجود در این استان مربوط به دولت‌های نهم و دهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث 29 هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده واحدهای تعهد شده در استان کردستان تا پایان دولت دهم در این استان است.

انتهای پیام/79002/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول