اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی کرمان:

صنعت کشاورزی با راه‌اندازی تشکل‌ها توانمند می‌شود

مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: ایجاد تشکل‌های قوی کشاورزی بهترین راه برای توانمندسازی کشاورزی است.

صنعت کشاورزی با راه‌اندازی تشکل‌ها توانمند می‌شود

داوود بیگلری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از بعد اقتصادی تشکل‌ها می‌توانند منابع و حرف پراکنده را به شکل هدفمند تجمیع کنند و از بعد اجتماعی نیز گردهم آمدن و همکاری مردم پیوندهای اجتماعی را میسر می‌کند.

وی افزود: طبق اعتقادی که بین صاحب‌نظران بخش کشاورزی وجود دارد، ایجاد تشکل‌های قوی کشاورزی بهترین، عملی‌ترین و سریع‌ترین راه برای توانمندسازی کشاورزی و دستیابی به اهداف توسعه کشور است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان عنوان کرد: تشکل‌ها، بستری بسیار مناسب برای واگذاری بسیاری از امور تصدی‌گری در راستای اصل 44 قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و این تشکل‌ها سهم مهمی را در تحقق توسعه عدالت اجتماعی ـ اقتصادی دارند.

وی گفت: بهره‌وری امکانات کوچک و پراکنده در اثر تجمیع سرمایه‌های مادی و انسانی، افزایش مهارت زندگی جمعی، جرأت انتقاد و افزایش تحمل انتقادپذیری، پذیرش آرای دیگران و تعدیل تعصبات و ده‌ها نسخه دیگر هم از دستاوردهای توسعه مشارکت در جامعه باید نهادینه شود تا به بار بنشیند.

این مسئول خاطر نشان کرد: تأکید ائمه معصوم (ع) به شغل کشاورزی و دامداری و کار کردن در این بخش به مثابه عبادت است و این مقوله اهمیت بخش کشاورزی را می‌رساند.

بیگلری گفت: کمتر خبری از بزرگان نظام همچون امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری یافت می‌شود که تأکید بر اهمیت کشاورزی در آن نباشد.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزی در دنیا از مشاغل مهم و بسیار ارزشمند قلمداد می‌شود و در حوزه بین‌المللی اقتدار و حفظ تمامیت ارضی یک مملکت در تأمین غذای جامعه است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان افزود: هیچ مملکتی نمی‌تواند ادعای استقلال کند در حالی که غذای خود را از بیرون تهیه می‌کند و از همین منظر می‌توان پی به رسالت، اهمیت و جایگاه مدیریت تعاون روستایی در بخش کشاورزی ببریم.

بیگلری با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه تعاون روستایی نظارت، هدایت و حمایت از شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و تولید است، افزود: در حال حاضر بخش‌های تعاونی‌های روستایی که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارند، دارای دو نوع تعاونی‌های روستایی و تعاونی‌های تولید هستند.

وی تأکید کرد: تعاونی‌های روستایی بیشتر به کار بازاریابی و بازرگانی در زمینه اقتصادی و کشاورزی مشغول هستند و در بیشتر روستاها دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

بیگلری عنوان کرد: تشکیل این شرکت‌ها بر اساس قوانین و اساسنامه‌ای است که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تدوین شده است و شرکت‌های تعاونی در تولیدات کشاورزی نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

این مسئول اظهار داشت: این شرکت‌ها بر اساس قانون خاص تعاونی‌ کردن تولید و یکپارچه‌سازی اراضی با هدف افزایش درآمد تولیدکنندگان از طریق بالا بردن راندمان تولید، یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه شبکه‌های آبیاری، ایجاد جاده‌های بین مزارع، گسترش مکانیزاسیون، انجام بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر، بیمه محصولات و توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی پایه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول