اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور خبر داد

واگذاری نمایندگی صندوق ضمانت به اتاق تعاون زنجان

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور از واگذاری رسمی نمایندگی صندوق ضمانت به اتاق تعاون استان زنجان خبر داد.

واگذاری نمایندگی صندوق ضمانت به اتاق تعاون زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر میمنت‏آبادی بعد از ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال اظهار داشت: قبل از تشکیل وزارت تعاون و بعد از آن صندوق تعاون کشور تا سال 88 در بخش تعاون به عنوان یک موسسه اعتباری فعالیت داشت.

وی با اشاره به اینکه اساس‏نامه صندوق تعاون براساس سیاست‏هایی تغییر یافت، خاطر نشان کرد: بر این اساس دو موسسه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون ایجاد شد.

*سهم تعاونی از اقتصاد کشور 10 درصد است

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور با بیان اینکه کار گروهی و تعاونی مزایا و معایب ویژه خود را دارد، اضافه کرد: در حال حاضر سهم تعاونی در بخش اقتصاد فقط 10 درصد است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‏های دولتی به تعاونی‏ها بیش از سایر بخش‏های خصوصی و غیر دولتی توجه کنند، تصریح کرد: افرادی که برای تشکیل تعاونی اقدام می‏کنند، معمولا افراد کم توان مالی هستند.

*تحقق شعار سال با استفاده از ابزار تعاونی

میمنت‏آبادی با بیان اینکه بسترسازی‏های لازم برای وارد شدن مردم به عرصه کار و تولید ایجاد شود، یادآور شد: برای تحقق شعار حماسه اقتصادی باید با همه توان خود در شهرها و روستاها و در بخش‏های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن و خدمات به شیوه تعاونی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: شیوه تعاونی برای وارد شدن به عرصه تولید و کار یکی از ابزارهای خوب برای مسئولان استان زنجان است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور با بیان اینکه متاسفانه تاکنون کمتر از شیوه تعاونی برای فعالیت‏ها استفاده شده است، افزود: توانمندی این شیوه در مسائل مختلف اقتصادی از جمله مسکن مهر، حمل و نقل و شیلات خود را نشان داده است.

*واگذاری اختیارات صندوق ضمانت به اتاق تعاونی زنجان

وی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت با هدف صدور انواع ضمانت‎نامه‏های مورد قبول بانکی در کشور ایجاد شده است، اذعان داشت: در حال حاضر نمایندگی و اختیارات این صندوق به اتاق تعاونی استان زنجان واگذار شده است.

میمنت‏ّآبادی با بیان اینکه در حال حاضر صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور دو نمایندگی در استان زنجان دارد، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون و اتاق تعاون استان زنجان نمایندگان این صندوق در استان است.

*اختصاص 40 تا 50 میلیارد تومان به استان زنجان

وی با بیان اینکه امروز از یک کفایت سرمایه‏ای بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد تومان برخوردار هستیم، ادامه داد: حدود 40 تا 50 میلیارد تومان سهمیه برای استان زنجان در نظر گرفته می‏شود.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور با بیان اینکه مانده سرمایه صندوق ضمانت 120 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: این میزان در حال حاضر به 150 میلیارد تومان ارتقا یافته است و می‏توانیم تا 10 برابر  این رقم ضمانت‎نامه صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری تعاون کشور حداکثر تا 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی شرکت‏های تعاونی را تضمین می‏کند، ادامه داد: سقف ضمانت‎نامه صندوق 15 میلیارد ریال است.

میمنت‎آبادی اضافه کرد: این ضمانت‏نامه‏ها فقط برای شرکت‏های تعاونی یا اتحادیه‏های شرکت‎های تعاونی صادر می‏شود.

انتهای پیام/73006/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول