اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

ابلاغ سهمیه 8 هزار واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ‌سهمیه امسال استان اردبیل در بخش مقاوم‌سازی مسکن روستایی 8 هزار واحد است که به استان ابلاغ شده است.

ابلاغ سهمیه 8 هزار واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بنیاد مسکن در شهر گرمی اظهار داشت: ما این سهمیه را براساس توانمندی شهرستان‌ها در جذب اعتبارات سال‌های گذشته و خطرپذیری مناطق مختلف استان توزیع می‌کنیم که به نظر می‌رسد این توزیع از خردادماه سال جاری و با ابلاغ رسمی به شهرستان‌ها آغاز شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری و استمرار جلسات شورای مسکن در استان به همت استاندار اردبیل در شش ماه گذشته میزان انعقاد قرارداد سهمیه سال 91 از حدود 23 درصد به 87 درصد رسیده است که پیش‌بینی می‌کنیم 13 درصد باقی‌مانده نیز تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری به همت بانک‌های عامل به مرحله انعقاد قرارداد برسد.

حاج‌علیزاده سهمیه شهرستان گرمی را از محل اجرای طرح توسعه مسکن روستایی حدود 520 واحد اعلام کرد و افزود: 500 واحد از سهمیه سال 91 این شهرستان به مرحله عقد قرارداد رسیده و 20 درصد باقی‌مانده نیز که اغلب مربوط به بانک تجارت است بایستی ظرف 15 روز آینده عقد قرارداد شده تا 100 درصد انعقاد قرارداد را شاهد باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که اهداف محقق شده نیز بیانگر مطلوبیت کار است یکی از الزامات و ضروریت‌ها توجه به سیمای روستایی به شکل مطلوب و مناسب است که در این زمینه اجرای طرح هادی نیز جز اولویت‌ها است.

وی ایجاد درآمد برای شهرداری و اصلاح بافت شهری را از مزایای طرح مقاوم‌سازی و همچنین طرح هادی روستایی اعلام کرد و ادامه داد: در همین زمینه ساخت مساکن شهری در شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق اطراف شهرها جز وظایف بنیاد مسکن بوده که در این باب فعالیت‌های خوبی نیز در مناطق مختلف استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان از بنیاد مسکن به عنوان یادگار جاوید امام راحل و انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: حساب 100 امام بستری را فراهم کرد تا امروز نهادی به نام بنیاد مسکن شکل بگیرد که در خدمت به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

حاج‌علیزاده گفت:‌ در دوران دولت نهم و دهم یک همت و تلاش مضاعفی را در سنگر خدمت‌رسانی به روستاییان اعم از ساخت مسکن، صدور اسناد مالکیت و همچنین اجرای طرح هادی روستایی شاهد بودیم که این خود جلوی مهاجرت‌ها را گرفته و روستاها را به کانون تحول، حرکت‌ها و جنب و جوش‌های بسیار پرشور و نشاط تبدیل کرده است.

در این بازدید فرماندار گرمی نیز در سخنانی با بیان اینکه در اولین فرصت بانک‌های عامل باید پرونده‌های ارسالی را بررسی و با سفته زنجیره‌ای عقد قرارداد و پرداخت مرحله به مرحله تسهیلات را داشته باشند، افزود: در این زمینه انتظار همکاری و همراهی بیشتر وجود دارد.

محمود علایی با قدردانی از همت بنیاد مسکن در مرمت و زیباسازی فضاهای روستایی و عمران و آبادانی این مناطق تصریح کرد: ماحصل این ساخت و سازها و مقاوم‌سازی کاهش مهاجرت، دامنه‌دار بودن اشتغال و کسب درآمد روستاییان بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همزمان با هفته بنیاد مسکن افتتاح یک‌صد و بیستمین واحد مقاوم‌سازی را در شهرک کلان‌سرای بخش موران شاهد بودیم و به همین میمنت چندین پروژه نیز در این مناطق استارت خورده است.

انتهای پیام/62006/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول