اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تحریم‌ها صورت گرفت

ساخت و تامین قطعات پالایشگاهی در داخل ایران

مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: با وجود تحریم‌ها متخصصان داخلی موفق شدند قطعات پالایشگاهی را در داخل ایران ساخته و آنها را به اندازه نیاز تامین کنند.

ساخت و تامین قطعات پالایشگاهی در داخل ایران

رحیم اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت:‌ پالایشگاه فجر جم از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور و بزرگترین پالایشگاه گازی است و نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود بیش از 27 درصد گاز کشور در این پالایشگاه تامین می‌شود و در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این مجموعه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی شاهد موفقیت‌های چشمگیر صنعت نفت هستیم و این امر نشان دهنده توان بالای متخصصان داخلی است.

اسلامی از توان بالای متخصصان داخلی در ساخت و تامین قطعات پالایشگاهی خبر داد و تصریح کرد: توانمندی‌های متخصصان و شرکت‌های داخلی در ساخت و تامین قطعات، نشان از شجاعت و جسارت شرکت‌های ایرانی است.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها موجبات تلاش بیشتر متخصصان داخلی و افزایش فعالیت‌های آنها شد و این امر موجبات ارتقای صنعت نفت شده است.

مدیرعامل پالایشگاه جم با اشاره به تولیدات این پالایشگاه گفت: رسیدن به رکورد تولید 125 میلیون مترمکعب گاز در سال‌های گذشته، استمرار و افزایش این تولید در سال‌های بعد از آن در کنار تولید 27 درصد گاز طبیعی کشور از موفقیت‌های ارزشمند این پالایشگاه است.

اسلامی از راه‌اندازی پروژه تولید گاز مایع در پالایشگاه جم خبر داد و تصریح کرد: در سال جدید با اتکای به خداوند متعال راه‌اندازی دو پروژه مهم ملی مانند پروژه عظیم تولید گاز مایع ("ال پی جی ") و"نیروگاه گازی" با ظرفیت 82 مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بدون شک راه‌اندازی هر کدام از این پروژه‌ها تاثیر شگرفی بر صنعت گاز کشورمان خواهد داشت.

اسلامی افزود: صنعت نفت در مسیر رشد و پیشرفت روزافزون قرار دارد و باید با همدلی و با تلاش بیشتر در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/2451/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول