اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

اشتغالزایی برای 444 مددجو با 35 میلیارد ریال اعتبار

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از اشتغالزایی برای 444 مددجو با هزینه 35 میلیارد ریالی خبر داد.

اشتغالزایی برای 444 مددجو با 35 میلیارد ریال اعتبار

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث افزایش سن ازدواج و آسیب‌های اجتماعی در این زمینه می‌شود، سخت‌گیری‌های قبل از ازدواج از سوی والدین است.

وی با اشاره به اینکه برخی از رسومات دست و پا گیر و بی‌ریشه موجب بالا رفتن سن ازدواج و منصرف شدن جوانان از انجام این عمل مقدس و مورد تاکید دین اسلام شده است، اضافه کرد: باید بسترسازی لازم در زمینه آسان‌سازی مراحل ازدواج جوانان در جامعه شکل گیرد.

*کمیته امداد بسترسازی لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کرده است

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد در راستای آسان‌سازی موضوع ازدواج در بین جامعه هدف بسترسازی مطلوبی را انجام داده است، اضافه کرد: از اهم اقداماتی که در این زمینه به صورت مستمر انجام می‌شود، پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان و تشویق و ترغیب آنها به ازدواج آسان است.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه‌های ازدواج در مناسبت‌های مختلف سال به مددجویان اعطا می‌شود، اضافه کرد: فقط در اسفند ماه سال‌جاری با پرداخت 582 میلیون ریال زمینه ازدواج بیش از 50 مددجوی زنجانی فراهم شد.

پناهی ادامه داد: در راستای پرداخت این کمک‌ هزینه‌ها 52 نوعروس و سه تازه داماد زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه ازدواج پرداختی به هر نوعروس که در قالب اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه صورت می‌گیرد، 10 میلیون ریال است، اضافه کرد: همچنین هدیه ازدواج پرداختی به هر تازه داماد 2 میلیون ریال است.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان زنجانی نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد قبل از اینکه نسبت به پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج به افراد واجد شرایط اقدام کند، دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای آنها برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج مهارت‌های مختلف مربوط به زندگی مشترک به مددجویان آموزش داده می‌شود.

*اشتغالزایی برای 444 مددجوی زنجانی

پناهی در بخش دیگری از سخنان خود به اشتغالزایی مددجویان زنجانی نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه در این دهه کمیته امداد اقدامات بسیاری در اجرای طرح‌های اشتغالزایی انجام داده است، اضافه کرد: طرح های اشتغالزایی امداد بر اساس توانایی‌های مددجویان و استعدادهای آنها اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه به رشته‌های شغلی که طرح‌های اشتغالزایی در قالب آنها اجرا می‌شود، نیز اشاره کرد و گفت: طرح‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و ... از زمینه‌های شغلی است که در قالب آن طرح‌های اشتغال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 35 میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان زنجانی پرداخت شد، اضافه کرد: این وام‌ها از محل منابع امداد و سیستم بانکی به 444 نفر پرداخت شد.

پناهی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد اشتغالزایی برای جامعه هدف است، اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در بحث اشتغال داشتن مهارت برای انجام شغل است.

*معرفی مددجویان به مراکز آموزشی جهت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت در یک شغل و یا حرفه به خصوص با آموزش ممکن می‌شود، افزود: از همین رو کمیته امداد نیز به منظور ارتقای سطح مهارت مددجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده و یا مددجویان این نهاد را به مراکز آموزشی معرفی می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 820 نفر از مددجویان زنجانی به مراکز آموزشی جهت فراگیری مهارت‌های مختلف شغلی معرفی شدند، تصریح کرد: در این راستا 430 میلیون ریال اعتبار از سوی کمیته امداد این شهرستان هزینه شد.

پناهی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن دوره‌های آموزشی برگزار شده‌، اضافه کرد: پایداری طرح‌های اشتغالزایی نشان می‌دهد، که مهارت‌های آموزش داده شده به مددجویان تاثیر مثبتی در عملکرد آنها داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مدرک و یا گواهی مرتبط با دوره گذرانده شده به مددجویان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول