اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه هماهنگی هفته زمین پاک آبیک مطرح شد

از کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب تا دوچرخه‌سواری مسئولان

جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته زمین پاک با حضور معاون فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد که در آن جلسه از کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب تا دوچرخه سواری مسئولان صحبت به میان آمد.

از کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب تا دوچرخه‌سواری مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین نصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته زمین پاک که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی و هنری باران در جنوب شهر آبیک واقع شده که وجود پساب‌ها سبب شده انواع زباله ‌و حشرات موذی در کمربندی این شهر جمع شده و بوی نامطبوعی فضای مجتمع را در برگیرد.

وی افزود: در فصل بهار و تابستان بوی ناشی از زباله‌ها بسیار آزار دهنده است‌.

این مسئول ادامه داد: اگر چه بارها با مسئولان شهرستان آبیک برای برطرف کردن مشکل موجود جلساتی برگزار شده، ولی تاکنون اقدامی برای این موضوع صورت نگرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجتمع فرهنگی ‌و هنری باران یک محیط فرهنگی و از ظرافت خاصی برخوردار بوده که مطلوب است مشکل زباله برطرف شود.

نصیری با انتقاد از کشت محصولات کشاورزی در اراضی جنوب شهر آبیک افزود: کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب خانگی آیا انسان را دچار بیماری نمی‌کند؟ امیدواریم مسئولان جهاد کشاورزی نسبت به این قضیه تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی بر فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری از سوی مسئولان تأکید کرد و افزود: با توجه به بروز بیماری‌های مختلف بر اثر استفاده از خودرو، مطلوب است که مسئولانی که در شهرستان آبیک ساکن هستند، هفته‌ای دو بار با دوچرخه در ادارات حضور یافته تا در بین مردم فرهنگ دوچرخه‌سواری نهادینه شود و اگر فرد خیری بتواند تعدادی دوچرخه تهیه کرده و به شهروندان اجاره دهد که امری پسندیده خواهد بود.

محمدامین آزادبخت رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک در پاسخ به درخواست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: در خصوص وضعیت جنوب شهر آبیک سال‌هاست که این موضوع در حال پیگیری بوده که باید زیرساخت‌های آن اصلاح شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری موضوع، اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان آبیک با تکمیل پروژه سیستم فاضلاب می‌تواند به این مشکل پایان ببخشد.

این مسئول ادامه داد: از سوی شهرداری آبیک نیز کانال‌کشی موقت انجام شده تا آب‌های پساب‌ها و فاضلاب خانگی به این کانال هدایت شوند.

بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک نیز در پاسخ به درخواست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب با توجه به آزمایشات صورت گرفته تأثیر منفی در انسان نمی‌گذارد، چرا که آن فرآوری شده و برای انسان ضرری ندارد.

وی افزود: کشت صیفی‌جات با فاضلاب اشکال دارد، چرا که فرآوری نمی‌شود و برای انسان مضر است.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول