اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی خبر داد

بهره‌مندی 23 میلیارد ریالی کشاورزان دشتی از کمک‌های دولتی

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی گفت: کشاورزان متقاضی آبیاری تحت فشار در شهرستان دشتی در یکسال گذشته بیش از 23 میلیارد ریال از کمک‌های دولتی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 23 میلیارد ریالی کشاورزان دشتی از کمک‌های دولتی

امرالله احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار به منظور کاهش اثرات خشکسالی در بخش کشاورزی شهرستان اجرای آبیاری تحت فشار است.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی افزود: در سال زراعی 91-90 در سطح هزار و 220 هکتار از اراضی شهرستان دشتی آبیاری تحت فشار اجرا و کشاورزان متقاضی آبیاری تحت فشار مبلغ 23 میلیارد و 191 میلیون و 805 هزار و 859 ریال از کمک‌های دولت در بخش کشاورزی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: از مبلغ 23 میلیارد ریال، 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم متقاضیان بود.

احمدی خاطرنشان کرد: در سال زراعی 92-91 نیز سطح اجرا معادل 700 هکتار بود که سهم مساعدت دولت پنج میلیارد و 816 میلیون و 642 هزار و 158 ریال بوده است.

سرپرست جهادکشاورزی دشتی یادآور شد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل کاهش سطح سفره‌های زیر زمینی اجرای آبیاری تحت فشار ضرورتی انکارناپذیر بوده و تمایل کشاورزان نیز به اجرای این سیستم‌ها رو به فزونی است.

وی اضافه کرد: از طرفی سهم مشارکت دولت هنوز به پیمانکار پرداخت نشده است و ضروری است که تمهیداتی برای رفع این مسئله مهم اندیشیده شود.

احمدی گفت: 80 نفر از کشاورزان دشتی که در سطحی معادل 900 هکتار زمین دارند، متقاضی اجرای آبیاری تحت فشار هستند و در نوبت به سر می‌برند.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول