اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

آمادگی مازندران برای میزبانی جشنواره ورزشی اکو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اعلام آمادگی این استان برای میزبانی جشنواره ورزشی کشورهای عضو اکو در آمل خبر داد.

آمادگی مازندران برای میزبانی جشنواره ورزشی اکو

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه اگر چه اثرات گرانی ارز در ایران بیش از کشورهای دیگر بود اما این امر موجب از رونق افتادن گردشگری نشد، اظهار کرد: این گرانی موجب کاهش مسافرت‌های خارجی و رونق گردشگری داخلی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه استان مازندران با استفاده از گردشگری ورزشی و توانایی‌های ورزشی شهرستان آمل می‌تواند میزان جشنواره ورزشی کشورهای عضو اکو باشد، یادآور شد: جشنواره کشورهای عضو اکو با حضور 10 کشور برگزار می‌شود که ما اعلام آمادگی کردیم آمل میزبان بخش ورزشی این جشنواره باشد.

فرزانه با تاکید بر اینکه هم اکنون اساتید دانشگاه مونیخ آلمان از 20 فروردین وارد مازندران شده و حضور خود را تمدید کرده‌اند به استقبال گردشگران خارجی از مازندران اشاره کرد و بیان داشت: با وحود ناکافی بودن راه‌های بین‌المللی دسترسی به مازندران امسال موفق به جذب 7700 گردشگر خارجی در مازندران شدیم.

وی با اشاره به اینکه محور هراز در ایام نوروز پرترددترین محور کشور بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته میزان اقامت گردشگران در مازندران دو و نیم شب بود که این میزان در سال‌جاری به چهار شب اقامت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به تلاش‌ها برای ثبت جهانی قله دماوند گفت: برای ثبت جهانی این قله باید معادن کنترل شود تا مشکلات ثبت جهانی آن از میان برود.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول