اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تامین خاک مورد نیاز صنایع معدنی

صادرات یک میلیارد دلاری در استان زنجان هدف‏گذاری ‎می‎شود

استاندار زنجان گفت: در صورت تامین خاک مورد نیاز صنایع سرب و روی و صنایع معدنی صادرات یک میلیارد دلاری کالا در استان هدف‏گذاری ‎می‎شود.

صادرات یک میلیارد دلاری در استان زنجان هدف‏گذاری ‎می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: طی سال‎های اخیر حرکت‎های قابل قبولی در زمینه صادرات در استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در سال 86 سهم قابل توجهی در صادرات کشور نداشته است، خاطرنشان کرد: با تلاش و همت مسئولان استان، اعضای کارگروه توسعه صادرات و دستگاه‏های مرتبط کارهای مختلفی در این زمینه صورت گرفت.

استاندار زنجان با بیان اینکه عمده کارها در زمینه توسعه صادرات استان ایجاد زیرساخت‏های لازم در این زمینه بوده است، اضافه کرد: از مهم‏ترین اقدامات در زمینه توسعه صادرات زنجان توسعه گمرک بوده است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک زنجان در حال حاضر به دلیل توسعه کمی، کیفی و تجهیزات موجود در آن از رتبه بالایی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: این گمرک در زمینه سرعت در توسعه رتبه نخست کشور را دارد.

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه از مشوق‏هایی که در چارچوب قوانین و مقررات گمرکی و صادراتی وجود دارد، در گمرک زنجان استفاده شده است، یادآور شد: با برنامه‏‎ریزی‎های صورت گرفته صادرات محصولات سایر استان‏ها از طریق گمرک استان یکی از اهداف مهم زنجان است.

وی تاسیس شرکت کانتینری حمل و نقل بین‏المللی را در استان زنجان از دیگر زیرساخت‏های توسعه صادرات در زنجان برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر این شرکت نیز فعال است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز گام‏های بلندی در استان برداشته می‏شود، خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال در بخش صادرات یکی از مهم‏ترین برنامه‏ها به شمار می‏رود.

*صادرات شاخص مهم بخش اقتصاد است

وی با اشاره به اینکه صادرات یکی از مهم‏ترین بخش‌های اقتصاد به شمار می‏رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واردات استان زنجان 50 درصد کمتر از صادرات است.

رئوفی‎نژاد با بیان اینکه اولویت صادرات در استان زنجان مواد معدنی است، گفت: با تامین خاک مورد نیاز صنایع معدنی صادرات یک میلیارد دلاری از استان هدف‏گذاری می‏شود.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول