اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بنیاد مسکن از آثار با برکت انقلاب اسلامی است

استاندار اردبیل گفت: بنیاد مسکن از نهادهای با برکت انقلاب اسلامی است که تاکنون دستاوردهای ارزشمندی در ایجاد رفاه و آسایش مردم داشته است.

بنیاد مسکن از آثار با برکت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست با مدیران و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار داشت: کارنامه مطلوب 34 ساله بنیاد مسکن قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: هدف امام راحل از تأسیس این نهاد انقلابی و مردمی رفع غبار محرومیت از چهره محرومان و بی‌سرپناهان بود و به‌حمدالله بنیاد مسکن استان تاکنون در انجام این وظیفه خوب عمل کرده است.

نیکزاد با بیان اینکه اقدامات و خدمات ارزشمند بنیاد مسکن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن و کارکنان زحمتکش آن توجه ویژه‌ای به مردم روستانشین داشته و انتظار داریم در سال‌جاری که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده بر تلاش مسئولان دل‌سوز در امر خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم و دور افتاده افزوده شود.

این مسئول اضافه کرد: بنیاد مسکن با فعالیت‌های متنوعی نظیر اجرای طرح مقاوم‌سازی اماکن روستایی با هدف بهبود کمی و کیفی بافت فرسوده قدیمی، تهیه و اجرای طرح هادی با هدف توسعه اصولی روستاها تلاش می‌کند تا صادقانه‌ترین خدمات را به روستاییان ارایه کند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن با سنددار کردن اماکن روستایی، تملک، تفکیک و واگذاری زمین به افراد واجدالشرایط جهت ساخت مسکن، ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطرات طبیعی با عملیات جابه‌جایی، احداث کانال یا دیوار ساحلی و... همواره تلاش می‌کند در عدم مهاجرت روستاییان نقشی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد: با ایجاد امکانات رفاهی، آموزشی و چنین طرح‌های عمرانی و با بهره‌گیری از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری با اشتغالزایی، مهاجرت روستاییان به ویژه نیروی عظیم انسانی جوان معکوس می‌شود.

نیکزاد تاکید کرد: روستاها در زمینه حوادث طبیعی باید از دو بعد مورد توجه قرار گیرند که نخستین مورد ترغیب و تشویق مردم به مقاوم‌سازی خانه‌های خود و دومی ایجاد شرایط لازم برای این کار در روستاهاست.

وی بر حفظ روحیه نهادی در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: ترکیب نهادی بنیاد مسکن ظرفیت‌ بزرگی است که توانسته با انعطاف‌پذیری کامل و جدای از سیستم اداری کارهای بزرگی را به نتیجه رسانده و محل اعتماد مردم و خیران مسکن‌ساز برای محرومان قرار گیرد.

در این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این نهاد انقلابی در زمینه‌های بهساز‌ی و نوسازی مسکن روستایی، صدور سند مالکیت روستایی، اجرای طرح هادی روستاها، احداث مسکن شهری و روستایی و مسکن محرومان ارایه کرد.

احمد حاج‌علیزاده خواستار توجه روستاییان به مقوله مقاوم‌سازی مسکن روستایی شد و گفت: مقاوم‌سازی فقط ساخت و سازها در روستاها نیست بلکه کمک به آبادانی و عمران روستاها و جلوگیری از حوادث ناگوار در روستاها در مواقع بحران از جمله سیل، زلزله و سایر بلاهاست.

وی همچنین از احراز رتبه برتر کشوری بنیاد مسکن استان در حوزه مسکن شهری، اجرای طرح هادی و اشتغالزایی خبر داد.

انتهای پیام/62006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول