اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

1600 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت کلزا رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سـال زراعی جاری هزار و 580 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول کلزا رفته است.

1600 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت کلزا رفت

حسن جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط آب و هوایی در سال جاری بیش از 3 هزار و 500 تن محصول از این مزارع برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و توسعه کشت دانه‌های روغنی کلزا برای خودکفایی این محصول استراتژیک در تولید روغن خوراکی تصریح کرد: این محصول طی چند سال گذشته از نظر سطح زیر کشت و راندمان تولید نسبت به سایر دانه‌های روغنی رشد مطلوبی داشته است.

جلیلوند اضافه کرد: کلزا سازگاری زیادی برای کشت در اقلیم‌های مختلف و شرایط آب و هوایی استان دارد و در بیشتر شهرستان‌های استان به ویژه البرز و آبیک کشت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گیاه کلزا در استان در شرایط گل‌دهی و تشکیل غلاف است.

جلیلوند ادامه داد: گیاه کلزا دارای دانه‌های روغنی است که از روغن دانه‌های آن در مصارف خوراکی و صنعتی استفاده می‌شود و با توجه به فواید فراوانی که در تناوب زراعی با غلات دارد بسیار مورد توجه کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشاورزان توصیه کرد تا با به‌کارگیری توصیه‌های کارشناسان، زمان آبیاری مناسب، مبارزه با علف‌های هرز و کود‌دهی به صورت سرک با هماهنگی مراکز خدمات کشاورزی از بروز خسارت و آفات به مزارع جلوگیری کنند.

انتهای پیام/2667/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول