اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اختصاص 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های توسعه کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 13 درصد برای طرح‌های توسعه کشاورزی کشور خبر داد.

اختصاص 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های توسعه کشاورزی

صادق خلیلیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان شوش به عنوان قطب کشاورزی استان خوزستان محسوب می‌شود، لزوم توجه به فروش محصولات کشاورزی به ویژه در صیفی‌جات را دوچندان کرده است.

* صادرات این محصولات به کشورهای همسایه

وی افزود: یکی از راهکارهای فروش مازاد محصولات کشاورزی در زمانی که بیش از میزان تقاضا بوده، صادرات این محصولات به کشورهای همسایه است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال میزان صادرات افزایش پیدا کرده است با صادرات این محصولات می‌توان موجب رونق بخش کشاورزی و بهبود وضعیت کشاورزان شد.

وی با اشاره به خرید تضمینی و توافقی برای برخی از محصولات خاطرنشان کرد: در برخی از موارد، دولت برای حمایت از کشاورزان ورود کرده و با خرید توافقی و تضمینی این محصولات از فعالان این بخش حمایت می‌کند.

خلیلیان ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و توسعه سرمایه‌گذاری از اواخر سال 90 آغاز شده و نتایج بسیار خوبی داشته، طرح توسعه کشاورزی است.

*سال گذشته، اختصاص 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 7 درصد

وی افزود: در سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات با سود کارمزد هفت درصد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت؛ برای طرح‌های بزرگ نیز دولت اعتبارت ویژه‌ای اختصاص داده شد.

*امسال، اختصاص 3 هزار میلیارد با سود 13 درصد

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال نیز حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کارمزد 13 درصد برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی و اجرای طرح‌های بزرگ اختصاص داده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: این اعتبارات برای افزایش تولید و توسعه صادرات و اشتغالزایی صرف شده و با استقبال بسیاری خوبی مواجه شده است.

*تامین منابع از صندوق توسعه ملی/ پیش‌ بینی 14 میلیون تنی برداشت گندم

خلیلیان ادامه داد: منابع این اعتبارات از صندوق توسعه ملی تأمین شده و هدف این است که کمبود سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی را کاهش دهد.

وی، برداشت گندم در کشور را بین 13.5 تا 14 میلیون تن پیش‌بینی کرد و گفت: از آغاز دولت دهم برای حمایت از تولید و کاهش ضایعات چیزی حدود دوازده میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی افزوده شده است.

*ایجاد 300 هزار شغل مستقیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی حدود 300 هزار نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.

*تولید مازاد بخش کشاورزی، 118 میلیون تن

وی اظهار کرد: تولید مازاد در بخش کشاورزی در مجموع 118 میلیون تن رسیده که یک رکود در نوبه خود است، چراکه در عین حال که نیاز کشور را تأمین کرده‌ایم، توانسته‌ایم میزان محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، شهرستان شوش در بخش کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان خوزستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/72001/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول