اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ رضا سراج در مشهد:

گفتمان جریان انحرافی یک گفتمان چند لایه است / شاخ و شانه کشیدن و پرونده‌خوانی ابزار جریان انحرافی

رئیس سابق بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه شاخ و شانه کشیدن و پرونده‌خوانی ابزار جریان انحرافی است، گفت: گفتمان جریان انحرافی یک گفتمان چند لایه است، برای تبیین آن باید چند فرقه و مکتب را شناخت.

گفتمان جریان انحرافی یک گفتمان چند لایه است / شاخ و شانه کشیدن و پرونده‌خوانی ابزار جریان انحرافی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سراج صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ حسینیه فرهنگی قرآن و عترت در جمع فعالان سیاسی فرهنگی مشهد اظهار کرد: کسی که بعد از قهر 11 روزه باز هم از عملش دفاع می‎کند، آیا این عمل و دفاع از این عمل می‎تواند موید خلوص باشد؟ باید دقت کنیم، می‎خواهیم برای ولی خدا یک معین انتخاب کنیم، این فرد باید کسی باشد که خواسته ولی خدا را بر خواسته خودش ترجیح بدهد.

* گفتمان جریان انحرافی چند لایه است، برای تبیین آن باید چند فرقه و مکتب را شناخت

رئیس سابق بسیج دانشجویی کشور افزود: گفتمان جریان انحرافی یک گفتمان چند لایه است، برای تبیین آن باید چند فرقه و مکتب را شناخت.

وی معرفی گزینه حداکثری را سناریوی اول جریان انحرافی خواند و تصریح کرد: برای این گزینه هزینه می‎شود تا رد صلاحیت آن را غیر ممکن کنند؛ تحریف، شاخ و شانه کشیدن، پرونده‌خوانی، اردوکشی، نمایش توان بسیج، رای و تخریب از ابزار جریان انحرافی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با سران فتنه 88 گفت: گفتمان جریان فتنه برای همه شناخته شده است.

رضا سراج تصریح کرد: اینها قائل به اسلام فقاهتی نیستند، هم تکنوکرات‎هایشان و هم تجدیدنظرطلبان موسوم به اصلاح طلبانشان، بنابراین هر دو جریان عملکردشان با گفتمان انقلاب زاویه دارد و خطرناک هستند.

* جریان انحرافی سعی می‎کند از موانع دینی و گفتمانی نظام عبور کند

وی در ادامه گفت: جریان انحرافی سعی می‎کند از موانع دینی و گفتمانی نظام عبور کند و یک شرایطی را ایجاد کند، مثل جریانی که برای مرگ چاوز اتفاق افتاد، در مقابل جریان فتنه به‎علاوه برخی از اصولگرایان فاقد بصیرت شروع به مطالبه‎گری و احیای یک فتنه سیاسی می‎کنند و روی صحبت را به‎سمت رهبری می‎برند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به سخن امام خمینی که فرموده بود ولایت فقیه ولایت رسول الله است، اذعان کرد: در شأن حکومت‌داری و ولایت‎داری، بین ولی فقیه با امام معصوم تفاوت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تبعیت از رهبری مثل تبعیت از امام معصوم است، کسی باید بیاید که خواسته رهبری را بر خواسته خودش ترجیح دهد.

* افرادی در پوشش‎های گفتمان انقلاب اسلامی وارد انتخابات می‌شوند 

سراج با اشاره به اصلاح طلبان سکولار تذکر داد: افرادی در پوشش‎های گفتمان انقلاب اسلامی وارد عرصه می‌شوند، مردم باید اصلح‌گزینی کنند.

وی اذعان داشت: ما در سال 88 اشتباه نکردیم، ما دیدیم کسانی که خواسته ولی خدا را بر خواسته خودشان ترجیح ندادند، عاقبتشان چه شد.

سراج در ادامه سخنانش با اشاره به ملاک‌های مردم برای انتخاب ریاست جمهوری تاکید کرد: ملاک حال فعلی افراد است و اینکه ببینیم زمینه‌های سرکشی و طغیان را نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جریان انحرافی کارهایی می‌کنند، هنوز معلوم نیست این پرونده‌هایی که ادعا می‌شود از کجاست؟ اگر مردم شعور سیاسی داشته باشند، هزار دروغ هم گفته شود کسی باور نخواهد کرد، رابطه بین امام و امت تحکیم یافته و با این اراجیف خللی در آن به‌وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول