اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران:

اساسنامه تشکیل صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد تصویب شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه اساسنامه صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد نیز تنظیم شده است و به تصویب شورای مرکزی رسیده است، گفت: به زودی زمینه‌های اجرایی آن نیز فراهم می‌شود.

اساسنامه تشکیل صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد تصویب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی ظهر امروز در گردهمایی مدیران کمیته امداد امام خمینی مازندران در شهرستان ساری اظهار داشت: ارتقای جایگاه کمیته امداد در بین مردم، مسئولان در سال‌های اخیر نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان دیگر کمیته امداد را به عنوان یک نهادی که فقط مستمری پرداخت می‌کند و صدقات را جمع‌آوری می‌کند، نمی‌شناسند، گفت: حضور پررنگ و فعال کمیته امداد در بحث اشتغالزایی در ارتقای جایگاه این نهاد مردمی موثر  بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد برشمرد و ابراز داشت: جمع‌‌آوری زکات مستحبی نیز یکی از اقدامات مهم کمیته امداد استان بوده است.

وی با اعلام اینکه در آغاز طرح جمع‌آوری زکات محصولات کشاورزی که سه سال گذشته بود، فقط 9 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده بود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان جمع‌آوری زکات به 8 میلیارد تومان رسید.

باغبانی با اشاره به برگزاری چند همایش معتبر و علمی در سال گذشته گفت: همایش ملی سبک زندگی نیز که در روزهای گذشته برگزار شد با استقبال اساتید دانشگاه و دانشجویان مواجه شده بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه 235 مقاله علمی به این همایش ارسال شده بود، ادامه داد: 100 مقاله ارسالی به این همایش از سوی اساتید دانشگاه و 90 مقاله نیز در بخش دانشجویی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری علمی دانشگاه مازندران برگزار شده بود، اظهار داشت: مسئولان دانشگاه مازندران نیز از برگزاری این همایش ابراز رضایت داشتند.

باغبانی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد ولایی است و در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد، تصریح کرد: شناخت توانمندی افراد، استفاده از کارآمدی فکری، توسعه کار و اشتغال، توجه به خودکفایی و عزت نفس از رویکردهای مهم کمیته امداد است.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد مازندران اجرای طرح شناسایی میزان فقر اقتصادی افراد مددجو را در دستور کار قرار دارد، گفت: در راستای این طرح میزان فقر اقتصادی مددجویان به صورت کمی به دست می‌یابد و اولویت بندی برای کمک به مددجویان شناسایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران اجرای طرح توسعه بیمه‌های اجتماعی را برای افراد مددجو یکی دیگر از اولویت‌های کمیته امداد در سال 92 برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال نیز برای اجرایی شدن این طرح بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه 4 هزار و 398 زن سرپرست خانوار از مزایای بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: نزدیک به 3 هزار نفر از افرادی که سال گذشته از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کردند نیز بیمه شدند.

باغبانی تعداد بانوان بیمه نشده سرپرست خانوار را 930 نفر برشمرد و گفت: از مدیران شهرستانی می‌خواهیم که تمام زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال را در طرح پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دهند.

وی گسترش خدمات مشاوره را نیز یکی از برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و افزود: در بررسی‌های انجام شده بیشتر اختلافات خانوادگی افراد عدم داشتن رابطه بین اعضای خانواده و بعد مشکلات تحصیلی است که باید از ظرفیت مشاوره‌ها برای حل این مشکلات استفاده کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه 539 بیمار صعب‌العلاج در استان مازندران از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، ابراز داشت: از این تعداد 295 نفر بیماران خاص هستند که در این راستا رسیدگی به مشکلات آنها به صورت ویژه از برنامه‌های کمیته امداد استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران آموزش مهارت‌های زندگی به دختران در آستانه ازدواج، ارائه مشاوره برای کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، نظام جامع آموزش به خانواده، توسعه طرح‌های اشتغالزایی، تشکیل کلینیک‌های جامع مشاوره، بهسازی و مقام سازی واحدهای مسکونی غیر مقاوم در استان، خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در سال 92 عنوان کرد.

وی در ادامه ایجاد شبکه‌های مردمی نیکوکاری را از برنامه‌های مهم کمیته امداد کشور در سال‌جاری اعلام کرد و بیان داشت: در راستای این طرح این مراکز به عنوان پیشخوان کمیته امداد فعالیت می‌کند.

باغبانی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در تنظیم برنامه پنج ساله پنجم توسعه مقام هفتم را در کشور کسب کرده است، اظهار داشت: قرار است برش‌های استانی و شهرستانی برنامه نیز تنظیم شود و طرح‌ها و برنامه‌ها براساس این برش اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه اساسنامه صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد نیز تنظیم شده است و به تصویب شورای مرکزی رسیده است، گفت: بزودی زمینه‌های اجرایی آن نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول