اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

600 تشکل کارگری و کارفرمایی در اصفهان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 600 تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان وجود دارد.

600 تشکل کارگری و کارفرمایی در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در همایش امتنان از کارگران نمونه استان با بیان اینکه این اداره همواره در راستای حمایت از جامعه کارگری فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تبیین نقش و جایگاه جامعه کار و تولید در راستای دست‌یابی به پیشرفت‌های ایجاد شده در سطح کشور در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ابتدای هفته گذشته با جمعی از کارگران استان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردیم، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات و شاخصه‌هایی از کارگران اشاره داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب کارگران با سرمایه گذاشتن از جسم و جان خود در راستای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند، تصریح کرد: همچنین کارگران به عنوان ستون فقرات یک جامعه هستند.

وی با بیان اینکه همچنین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در صورتی که کارگران از امنیت، رفاه و معیشت شغلی برخوردار باشند جامعه با پیشرفت‌های بسیاری مواجه می‌شود، ادامه داد: طی سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در حوزه کارگری در سطح استان اصفهان صورت گرفته است.

قادری با اشاره به اینکه تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این اداره به شمار می‌رود، تاکید کرد: هر ساله حدود 30 هزار شکایت در بخش روابط کارگری و کارفرمایی به این اداره وارد می‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اداره طی دو سال گذشته در راستای صلح و سازش بین طرف‌های این شکایات تلاش کرده است، افزود: این اداره با انجام اقدامات لازم در این زمینه در حال تبدیل شدن به یک مرجع شبه قضایی تلاش می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نیز این اداره به یک مرجع شبه قضایی تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر نیز شکایات صورت گرفته در بخش جامعه کارگری به صلح و سازش تبدیل شده و در سال گذشته تعداد شکایات ورودی به این اداره 29 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی و گسترش کمیته‌های حفاظتی و بهداشت کار از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره به شمار می‌رود، اظهار کرد: در سال گذشته 300 کمیته حفاظتی و بهداشت کار در سطح استان راه‌اندازی شده است و افزایش تعداد این کمیته‌ها از برنامه‌های اجرایی این اداره تا پایان سال جاری محسوب می‌شود.

قادری با تاکید بر اینکه در حال حاضر 600 تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: اصفهان در زمینه تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی رتبه سوم را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به تعداد شهدای کارگر موجود در سطح استان تصریح کرد: حدود شش هزار شهید کارگر در استان اصفهان وجود دارد و کارگران در عرصه‌های مختلف کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول