اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار محقق شد

تعمیر برنر در کارگاه جوشکاری و مبدل پالایشگاه سوم پارس جنوبی

سرپرست کارگاه مرکزی پالایشگاه سوم پارس جنوبی از تعمیر برنر در کارگاه جوشکاری و مبدل پالایشگاه سوم پارس جنوبی برای نخستین‌بار خبر داد.

تعمیر برنر در کارگاه جوشکاری و مبدل پالایشگاه سوم پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محسن ظهرابی شامگاه دوشنبه در آیین اجرای تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: تولید بیش از 43 درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی نشان‌دهنده جایگاه خاص این مجتمع در کشور است.

وی افزود: انجام تعمیرات اساسی با کیفیت مطلوبی با تلاش متخصصان داخلی در دست انجام است و تاکنون موفقیت‌های خوبی در این مجموعه به دست آمده است.

سرپرست کارگاه مرکزی پالایشگاه سوم پارس جنوبی از تعمیر برنر در کارگاه جوش‌کاری و مبدل پالایشگاه سوم خبر داد و خاطر نشان کرد: برنر برای نخستین‌بار در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی در کارگاه جوش‌کاری و مبدل پالایشگاه سوم تعمیر شد.

ظهرابی تصریح کرد: مشکلات موجود قبل از اصلاح ساختاری مشعل مشتمل بر خرابی لوله‌های مشعل به دلیل گرفتگی، خوردگی بدنه‌ مشعل و آسیب‌دیدگی و ریزش دیواره‌های عایق‌نسوز داخلی کوره واکنش واحد تولید گوگرد بود که همگی به دلیل کارایی محدود و ناقص برنر و شعله‌ ناپایدار آن پیش می‌آمد که ما در کارگاه جوش‌کاری و مبدل با نظارت مهندس رجب پور اقدام به اصلاح مشعل با افزودن مشعلی کوچک‌تر به مشعل اصلی کردیم.

وی در ادامه افزود: مراحل تعمیرات برنر شامل ساخت حلقه توزیع گاز 360 درجه از لوله 2/1-2 اینچ و اضافه کردن مشعل به دلیل کنترل بهتر دما و شعله برای سوزاندن گاز‌های اسیدی برای نخستین بار در سطح مجتمع، سوراخ‌کاری، ماشین‌کاری و اصلاح مسیر بخار ورودی بر روی بدنه مشعل و در نهایت عایق‌کاری بدنه در کارگاه پالایشگاه سوم صورت گرفته است.

ظهرابی گفت: هم‌اکنون مشعل به صورت بهینه با کارایی بهتر آماده نصب است که امیدوار هستیم با اجرای طرح‌های اصلاحی جدید موفق به به‌سوزی برنر و فلرها و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بشویم.

انتهای پیام/2451/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول