اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

انعقاد قرارداد 100 درصدی سهمیه بهسازی مسکن روستایی در اردبیل / سهمیه امسال 8 هزار واحد

استاندار اردبیل از انعقاد قرارداد 100 درصدی سهمیه بهسازی مسکن روستایی با تلاش و همکاری فرمانداران، مدیران عامل بانک‌ها و بنیاد مسکن خبر داد.

انعقاد قرارداد 100 درصدی سهمیه بهسازی مسکن روستایی در اردبیل / سهمیه امسال 8 هزار واحد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: سهمیه ما در سال 91 بالغ بر 5 هزار و 680 واحد بود که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از 80 درصد اهداف به ثمر نشسته و موفق شدیم 100 درصد سهمیه سال 91 را به همت بانک‌های عامل به مرحله انعقاد قرارداد برسانیم.

وی با تبریک این موفقیت عظیم در راستای بهسازی مساکن روستایی و مقاوم‌سازی آنها در برابر زلزله و حوادث دیگر خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که دلسوزی تمام مدیران استانی و شهرستانی بیشتر از بنده است و هیچ وقت مدیری احساس نمی‌کند که باید منتظر زلزله یا حادثه تلخی بود و بعد اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

استاندار اردبیل یادآور شد: ما به جای ناله و گریه بعد از وقوع حادثه و از دست دادن عزیزانمان باید الان به فکر بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و سکونتگاه‌های خود باشیم تا خدای نکرده بر اثر زلزله‌ای که هر روز شاهد وقوع آن هستیم تلفات و خسارات ما به حداقل برسد.

نیکزاد یکی از فواید این بهسازی را در کنار اطمینان‌بخشی به زندگی روستاییان بهتر شدن سیمای روستا و نمای سکونتگاه‌های روستانشینان اعلام کرد و گفت: با اهمیت دادن به این موضوع می‌توان بخش عظیمی از روستاییان را به این امر ترغیب کرد.

تا پایان سال 94 جشن مقاوم‌سازی مسکن روستایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان سال 94 در خصوص بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی عنوان کرد: راه و هدف‌گذاری برای انجام وظیفه مشخص است و ما تلاش خواهیم کرد تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی سال 94 تمام واحدهای روستایی را بهسازی و مقاوم‌سازی کنیم.

رئیس شورای مسکن استان بیان داشت: اگر در این رابطه و با هدف ترغیب و تشویق روستاییان به بهسازی مسکن روستایی خانه به خانه برویم و در خصوص اهمیت این موضوع برای روستاییان توضیح دهیم قطعاً کار بیهوده‌ای را انجام نداده‌ایم که اگر لازم باشد بنده حاضر هستم این کار را نیز بکنم.

نیکزاد سهمیه امسال مقاوم‌سازی مسکن روستایی را 8 هزار واحد اعلام کرد و افزود: سهمیه اردبیل یک هزار و 460 واحد، بیله‌سوار 800 واحد، پارس‌آباد یک هزار و 220 واحد، خلخال 880 واحد، کوثر 360 واحد، گرمی یک هزار و 200 واحد، مشگین‌شهر 960 واحد، نمین 620 واحد، نیر 400 واحد و سهمیه سرعین نیز 300 واحد در سال 92 تعیین شده است.

وی تصریح کرد: از سهمیه 8 هزار واحدی امسال تاکنون 3 هزار و 821 واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و مابقی نیز به تدریج در ماه‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

استاندار اردبیل پیش‌بینی کرد قبل از پایان سال 92 این 8 هزار واحد به مرحله انعقاد قرارداد و اجرا برسد تا روستاییان بتوانند واحدهای مسکونی خود را هر چه سریع‌تر با دوام و مقاوم کنند.

حق بیمه ساخت و ساز روستایی 50 درصد اعمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه با توجه به اعتراضی که برخی از فرمانداران به حق بیمه مساکن روستایی و اعتراض روستاییان به این امر داشتند،‌ مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی حق بیمه مساکن روستایی 50 درصد تعیین شده که این رقم باید در ساخت و سازها اعمال شود.

احمد حاج‌علیزاده افزود: روستاییان دیگر نیازی نیست هر متر‌مربع 10 تا 13 هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند بلکه نصف این میزان پرداخت خواهد شد و حذف آن نیز در دست مجریان نیست مگر اینکه نمایندگان مجلس اصلاحیه‌ای در قانون بدهند و حق بیمه را در ساخت و سازهای روستایی حذف کنند.

در این جلسه پیرامون این موضوع و اعمال سلیقه‌های مختلف از سوی بیمه تامین اجتماعی بحث و بررسی شد و در کنار آن قرار شد روستاهایی که در معرض رانش و یا جابجایی قرار دارند هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

در پایان این جلسه فرمانداران و جمعی از مدیران بانکی و خدمات‌رسان که در بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی کارنامه موفقی داشتند با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه از طرف استاندار اردبیل مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/62001/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول