اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

اجرای 86 طرح آبزی‌پروری در زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی زنجان از اجرای 86 طرح آبزی‌پروری در استان خبر داد.

اجرای 86 طرح آبزی‌پروری در زنجان

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت اداره شیلات استان طرح‌های مختلفی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه فقط از آغاز سال گذشته تاکنون 86 طرح آبزی‌پروری در استان اجرایی شده است، افزود: برای اجرای طرح‌های مذکور 37 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: عمده طرح‌هایی که توسط اداره شیلات استان اجرا شده است، در زمینه پرورش ماهی قزل‌‌آلا در استخرهای دو منظوره کشاورزی و مزارع مدار بسته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 346 تن ماهیان سردآبی و 12 تن ماهیان گرمابی در استان تولید می‌شود.

صیاد بورانی همچنین به تولید 70 هزار قطعه ماهیان زینتی از محل طرح‌های مذکور اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 90 نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود محل اجرای طرح‌های آبزی‌پروری را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد طرح 28 مورد در شهرستان ماهنشان و 25 طرح در شهرستان طارم اجرایی می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به اجرای سه طرح شیلاتی در شهرستان ایجرود افزود: در آینده نزدیک 21 طرح در شهرستان زنجان، پنج طرح در شهرستان ابهر، یک طرح در شهرستان خرم‌دره و سه طرح نیز در شهرستان خدابنده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به چرخه تولید استان وارد می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول