اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی خبر داد

نصب بزرگ‌ترین جکت میدان مشترک پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی از نصب بزرگترین جکت میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.

نصب بزرگ‌ترین جکت میدان مشترک پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حمیدرضا مسعودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز 19 از فازهای مهم و تاثیرگذار در پارس جنوبی است و توسعه این میدان از برنامه‌های مهم شرکت نفت و گاز پارس است.

وی از نصب بزرگ‌ترین جکت میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد و افزود: آخرین جکت سکوهای تولیدی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی که بزرگترین جکت میدان مشترک پارس جنوبی محسوب می‌شود، در موقعیت عملیاتی این فاز در آب‌های مشترک ایران و قطر در خلیج فارس نصب شد.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی خاطر نشان کرد: این سازه بزرگ دریایی پس از انتقال از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر در موقعیت تعریف شده و در عمق 72 متری نصب شد.

مسعودی تصریح کرد: این جکت از نوع 6 پایه، به ارتفاع 81 متر و با وزن تقریبی 3200 تن (با احتساب وزن شمع‌های آن) با بالاترین استانداردها رایج صنعت نفت و گاز و توسط نیروی‌های متخصص و توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در فاز 19 پارس جنوبی چهار سکوی اصلی و اقماری برای تولید 5/56 میلیون متر مکعب گاز پیش‌بینی شده است.

مسعودی افزود: با نصب جکت سکوی B، مقدمات ورود سومین دکل حفاری در فاز 19 نیز فراهم شده و حفاری چاه‌های تولیدی این فاز مرزی با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

وی گفت: دکل نخست فاز 19 پارس جنوبی هم‌اکنون در حال انجام عملیات حفاری چاه‌های توصیفی و تولیدی است و دکل دوم نیز در موقعیت سکوی 19A مستقر و به زودی عملیات حفاری 5 حلقه چاه را شروع خواهد کرد.

مسعودی یادآور شد: در طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی حفاری 15 حلقه چاه گازی پیش‌بینی شده است که با احتساب اختصاص بخش دوم سکوی فاز یک در مجاورت این فاز تعداد چاه‌های این طرح به 21 حلقه می‌رسد.

انتهای پیام/2451/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول