اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

کاشت انبوه گیاه جاتروفا در 1000 هکتار زمین در پارس جنوبی

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از کاشت انبوه گیاه جاتروفا در یک‌هزار هکتار زمین در پارس جنوبی خبر داد.

کاشت انبوه گیاه جاتروفا در 1000 هکتار زمین در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت فریدونی عصر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تأثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و در چند سال اخیر شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این منطقه هستیم.

وی افزود: تلاش برای توسعه منطقه ویژه و رشد اقتصادی در این منطقه از اولویت‌های اساسی است و در این مسیر اهتمام ویژه‌ای داریم.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از کاشت انبوه گیاه جاتروفا در هزار هکتار زمین در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به منظور بیابان‌زدایی و تولید سوخت بایو دیزل در این منطقه اجرا می‌شود.

فریدونی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان منطقه ویژه پارس مکلف است بخشی از اراضی خود را به فضای سبز اختصاص دهد، بر اساس توافقاتی که با یک سرمایه‌گذار داخلی انجام شده کمتر از دو ماه آینده کشت انبوه گیاه جاتروفا در این منطقه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این پروژه با همکاری دانشگاه خلیج فارس و یک سرمایه‌گذار داخلی، تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

فریدونی گفت: کاشت گیاه جاتروفا در هر 10 هزار متر مربع، 10 نفر اشتغال‌زایی در منطقه را به همراه دارد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته هزار هکتار زمین به کاشت جاتروفا اختصاص داده شده که در کل 10 هزار نفر در این طرح مشغول به کار خواهند شد.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: گیاه جاتروفا، چهار ماه پس از کاشت قابل برداشت است.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از محصول این گیاه را دانه‌های روغنی شامل می‌شود که می‌توان از آن به عنوان سوخت بایودیزل استفاده کرد.

فریدونی ابراز داشت: کاهش گازهای گلخانه‌ای، تولید سوخت پاک و استفاده از منابع گیاهی غیر خوراکی به منظور بیابان‌زدایی از دیگر مزایای استفاده از این گیاه است.

وی افزود: کشت گیاه جاتروفا به چند منظور انجام می‌شود؛ به طوری که می‌توان از دانه‌های روغنی آن در تولید سوخت‌های زیستی و از کنجاله آن در بخش کشاورزی به عنوان سموم دفع آفات استفاه کرد.

انتهای پیام/2451/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول