اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنجان یکی از سه استان امن کشور است

استاندار زنجان، زنجان را یکی از استان‌های امن کشور دانست و گفت: این استان همواره یکی از سه استان برتر کشور در برقراری امنیت بوده است.

زنجان یکی از سه استان امن کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد عصر امروز در دیدار دانشجویان دافوس با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان زنجان اظهار داشت: این استان از دوران گذشته خاکریز دفاعی مرکز کشور بوده است.

وی به همسایگی استان زنجان با چند استان مرزی کشور اشاره کرد و افزود: زنجان یکی از حساس‌ترین محورها و کریدور شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

استاندار زنجان، زنجان را از مهم‌ترین مسیرهای تردد ایران و اروپا اعلام کرد و گفت: به لحاظ جمعیتی هم اکثر قریب به اتفاق جمعیت این استان مذهب شیعه دارند.

وی ولایت‌مدار و ارزشی بودن را از شاخصه‌های مردم استان زنجان دانست و اضافه کرد: مردم این شهر ملقب به تابلوی پر افتخار شهر شور و شعور حسینی هستند به طوری که در جهان شیعه الگو شده‌اند.

وی با اشاره به نقش مردم استان زنجان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بارز بودن این نقش موجب مشهور شدن آنها به غواصان خط‌شکن دریادل شده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به سرریز شدن بسیاری از مشکلات استان‌های مرزی به زنجان ادامه داد: با وجود همه این مشکلات زنجان برای بسیاری از خلافکاران از جمله قاچاقچیان خط قرمز محسوب می‌شود.

وی زنجان را یکی از استان‌های امن کشور دانست و گفت: این استان همواره یکی از سه استان برتر کشور در برقراری امنیت بوده است.

استاندار زنجان به همدلی در بین ارگان‌های دخیل در برقراری امنیت در سطح استان زنجان اشاره و تصریح کرد: با همکاری ارگان‌ها از جمله شورای تامین استان و شهرستان‌ها سطح امنیت در این استان ضریب بالایی دارد.

وی به دخیل بودن اشتغال در برقراری امنیت اشاره کرد و افزود: زنجان رتبه دوم را در ایجاد اشتغال دارد چراکه نرخ بیکاری در این استان 7.1 درصد است.

رئوفی‌نژاد از افزایش صادرات غیر نفتی در استان زنجان خبر داد و گفت: در سال گذشته 472 میلیون دلار صادرات از استان انجام شده است.

وی محصولات معدنی از جمله سرب و روی را از مهم‌ترین منابع درآمدی استان زنجان نامید و اضافه کرد: از 80 واحد فعال سرب و روی کشور 50 واحد آن در استان زنجان فعالیت می‌کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه 80 درصد از روی کشور در زنجان تولید می‌شود، افزود: بررسی‌ها بیانگر تولید 70 درصد از سرب کشور در این استان است.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید فولاد در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن کارخانه‌های تولید محصولات برق، زنجان قطب تولید محصولات صنعت برق محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد از برنامه‌ریزی برای احداث چهار نیروگاه در استان زنجان خبر داد و گفت: نیروگاه شماره سه راه‌اندازی شده و سه نیروگاه دیگر در دست احداث است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت کشاورزی استان زنجان اشاره و تصریح کرد: بیش از 60 نوع محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود.

استاندار زنجان زیتون و سیر را از محصولات صادراتی استان زنجان اعلام کرد و افزود: شهرستان طارم در تولیدات زیتون رکورددار است.

وی از افزایش سطح زیر کشت زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: در حال حاضر 25 تا 30 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت درختان زیتون قرار گرفته است.

در این دیدار فرمانده تیپ 216 ارتش استان زنجان با مرور گذشته استاندار زنجان، وی را بسیجی‌ دوران دفاع مقدس نامید و گفت: ایشان در طول دوران خدمت در این استان خدمات قابل توجهی را انجام داده است.

همچنین مسئول گروه دانشگاه دافوس در این جلسه حاضران را دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد معرفی کرد و گفت: در حال حاضر مولفه‌های قدرت ملی تغییر کرده است.

غلامرضا ملکی با اشاره به تحقیقات انجام شده تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده قدرت نظامی هنوز از مولفه‌های مهم در قدرت ملی کشورها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول