اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان خبر داد

فعالیت 300 شورای سازش برای رفع مشکلات جامعه کارگری اصفهان

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 300 شورای سازش برای رسیدگی و رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی در سطح استان اصفهان وجود دارد.

فعالیت 300 شورای سازش برای رفع مشکلات جامعه کارگری اصفهان

محسن نیرومند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از حقوق قانونی کارگران در بخش‌های مختلف دفاع می‌کند، اظهار کرد: حقوق کارگران نباید در هیچ زمانی تضییع شود و مسئولان باید در تمام موارد به خواسته‌های قانونی کارگران پاسخ بدهند.

وی به نحوه رسیدگی این اداره به شکایت‌های کارگران از کارفرمایان اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه رسیدگی به این شکایات در مراجع این اداره زمان‌بر است و رسیدگی به این شکایات به حداقل 35 تا 90 روز زمان نیاز دارد اما نظامی برای رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و کار‌فرمایی حاکم شده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نظام موجود برای رسیدگی به این مشکلات باید رعایت شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 300 شورای سازش برای رسیدگی و رفع مشکلات جامعه کارگری در سطح استان اصفهان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورا‌های سازش موجود در این اداره پس از طرح شکایت از سوی شاکی به این مشکلات رسیدگی می‌کنند، اضافه کرد: شورا‌های سازش فعال برای رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری در اصناف، واحد‌های صنعتی و بخش‌های مختلف کارگری استان نیز راه‌اندازی شده‌اند.

نیرومند با اشاره به اینکه این شورا‌ها خارج از نظام قضایی به این مشکلات رسیدگی می‌کنند، تاکید کرد: فعالیت این شورا‌ها در راستای کاهش مراجعه کارگران و کارفرمایان به مراجع قضایی نقش مؤثری دارد و شورا‌های سازش با رعایت حقوق کارگران و کارفرمایان مشکلات جامعه کارگری رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/63004/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول