اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی

اداره اوقاف و امور خیرین اردبیل افتتاح شد

ساختمان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با انفکاک اداره‌کل افتتاح و راه‌اندازی شد.

اداره اوقاف و امور خیرین اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: ما همزمان با پاسداشت ماه رجب به عنوان ماه مغفرت و غفران الهی این مجموعه را راه‌اندازی می‌کنیم تا آثار خیر و پربرکت آن نصیب ساکنان شهرستان اردبیل شود.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری افزود: با هدف تکریم ارباب رجوع و رعایت حال آنها تصمیم گرفتیم تا ساختمان مستقل اوقاف و امور خیریه مرکز استان را راه‌اندازی کنیم که به نظر می‌رسد این اقدام بستر خوبی را برای تقویت و توسعه فرهنگ وقف و گرایش مردم به آن فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌‌شهر و همچنین گرمی نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده بود و در آینده نزدیک، دفتر نمایندگی اوقاف را در شهرستان‌های نیر، پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز راه‌اندازی می‌کنیم.

مشهوری‌نظری از اختصاص 20 میلیون تومان برای تجهیز ساختمان اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این حرکت قطعاً به نفع احیای موقوفات و توجه به فرهنگ ارزشمند در این زمینه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در نشر و انتقال فرهنگ ارزشمند وقف و همچنین دستگیری از نیازمندان با انجام کارهای عام‌المنفعه، استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو است و انتظار داریم با شناسایی موقوفات جدید و همراهی مردم در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل نیز در سخنانی گفت: ‌از حدود 400 موقوفه شناسایی شده در استان 60 درصد از آنها در شهرستان اردبیل واقع شده است که به همین دلیل استقلال اداره شهرستان اردبیل در حوزه اوقاف و امور خیریه مهم و اساسی بود.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: بر همین اساس تصمیم به تفکیک این اداره از اداره‌کل گرفتیم تا رسیدگی به موقوفات و اماکن متبرکه با برنامه‌ریزی درست و دقیق صورت بگیرد.

وی به اجاره سالیانه 10 میلیون تومانی این ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: فرماندار اردبیل قول دادند که 20 میلیون تومان به ما کمک کنند تا تجهیزات مورد نیاز اداره اوقاف و امور خیریه مرکز استان را خریداری و به مردم ارائه خدمات کنیم.

پیش از این اداره اوقاف و امور خیریه اردبیل به صورت مستقل انجام وظیفه نمی‌کرد و خدمات ارائه شده در قالب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/62005/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول