اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین:

شعبه حل اختلاف اوقاف پنجمین شعبه تخصصی قزوین است

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: شعبه حل اختلاف ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین پنجمین شعبه تخصصی در سطح این استان است.

شعبه حل اختلاف اوقاف پنجمین شعبه تخصصی قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیژن شیبانی در مراسم افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین اظهار داشت: ایجاد شورای حل اختلاف کمک شایانی به تشکیلات قضایی کرده که تخصصی کردن شعبه‌ها یکی از این موارد است.

شیبانی افزود: در حال حاضر دو شعبه ویژه سازش در دادگستری، یک شعبه حل اختلاف ویژه مخابرات و یک شعبه حل اختلاف ویژه مؤسسات مالی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی، مسائل فرهنگی صلح و سازش را اساس ایجاد شورای حل اختلاف عنوان کرد و ادامه داد: هدف شورای حل اختلاف، سهولت هرچه بیشتر دسترسی مردم به محاکم قانونی، کاهش هزینه‌های دادرسی و رسیدگی‌ها به صورت سازشی و مصالحه تا زمان صدور حکم است.

شیبانی با اشاره به گذشت 11 سال از تأسیس شورای حل اختلاف استان، خاطرنشان کرد: سالانه صدها هزار پرونده وارد شوراها شده و در آن، احکام به صورت مصالحه و حکمی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود 77 هزار و 590 پرونده وارد شورای حل اختلاف استان قزوین شد و 80 هزار و 844 مورد نیز مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف قزوین با اشاره به تأکیدات قرآن کریم و دین مبین اسلام بر مشورت در امور حکومتی، اظهار داشت: بر همین اساس در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به این امر توجه ویژه‌ای شده که تأکید بر موضوع شورا از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها در اصل هفتم قانون اساسی از جمله آن‌هاست.

شیبانی ادامه داد: بنابر این برای تحقق این مهم در برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع شوراها مطرح شد و راه‌اندازی شورای حل اختلاف به تصویب رسید.

وی گفت: در برنامه چهارم توسعه نیز این طرح تمدید شد و پس از آن به صورت قانون درآمد.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول