اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، بوروکراسی را به حداقل رسانده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری حمایت جدی از سرمایه‌گذار و حذف بوروکراسی اداری را شاهد هستیم.

راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، بوروکراسی را به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی انصاری صبح امروز در همایش کار‌آفرینی و توسعه اشتغال در اردبیل اظهار داشت: بحث کار‌آفرینی در کشورمان حدود 10 سالی است به صورت جدی و به عنوان یکی از عناصر محرک اقتصادی مطرح است که در این حوزه آنچه که بیشتر مورد توجه و دقت نظر می‌باشد تبدیل دانش به اقتصاد و برچیدن قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی زاید است که خود می‌تواند یکی از موانع اصلی توسعه اشتغال و کار‌آفرینی باشد.

وی با بیان اینکه حاکمیت، حمایت جدی از کار‌آفرینان و بستر‌سازی برای اجرای اصل 44 را در واگذاری امور فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 70 قانون برنامه پنجم توسعه هم برند‌سازی و هم توجه به پنجره واحد سرمایه‌گذاری مدنظر بوده و در کنار آن بحث کمک تعاونی‌ها و حمایت از بنگاه‌های کوچک و زود‌بازده جزو الزامات کار‌آفرینی مستمر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل یادآور شد: در این زمینه ما پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، خود اشتغالی و فعال کردن بنگاه‌های کوچک و متوسط را در دستور کار قرار دادیم به طوری که در این زمینه برای 25 هزار واحد با اشتغال‌زایی 48 هزار نفر تسهیلاتی معادل 5 هزار و 472 میلیون تومان در سال‌های اخیر پرداخت شده است.

انصاری بهره‌مندی بیش از 150 هزار نفر از تسهیلات مشاغل خانگی و 26 هزار نفر از طرح‌‌های کار‌آفرینی و اشتغال‌زایی را یادآور شد و گفت: در کنار توجه به این امر از طریق صندوق توسعه ملی نیز پرداختی‌ها در دستور کار قرار گرفته است به گونه‌ای که با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری حمایت جدی از سرمایه‌گذار و حذف بوروکراسی اداری پیچیده را شاهد هستیم.

این مسئول عنوان کرد: هر چند روان‌سازی کار در این حوزه در حد مطلوب نیست اما بر اساس ماده 76 قانون پنجم توسعه اتاق‌های بازرگانی موظف شدند قوانین دست و پاگیر و مانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌روی سرمایه‌گذاران بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در پایان سخنان خود سیاست مجموعه‌های فعال استانی در حمایت از سرمایه‌گذاران را تلفیق فضای جذب سرمایه‌گذار توصیف کرد و ابراز داشت: هر هفته ستاد تسهیل جلسه دو تا چهار ساعته را برگزار می‌کند و پیگیر موضوعات مختلف به ویژه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی است.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول