علی خیری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اصلیترین مسئولیت اداره ثبت اسناد و املاک در سه بخش عمده از قبیل اعتبار بخشی به اسناد، تثبیت مالکیت به منظور حمایت از حقوق قانونی اشخاص و پیشگیری از وقوع اختلافات در دعاوی حقوقی خلاصه میشود.
وی با اشاره به در حال گذر بودن کار اداره ثبت اسناد، تصریح کرد: تاکنون تعداد دفاتر رسمی ثبت اسناد و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در سطح استان 526 دفتر گزارش شده که این آمار همه روزه در حال تغییر است.
وی افزود: تثبیت مالکیت و ثبت اسناد در تنظیم روابط حقیقی و حقوقی اشخاص، مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه که وابسته به امنیت اقتصادی است نقش بسزایی دارد.
وی ادامه داد: حدود 80 درصد اراضی ملی در سطح استان ثبت شده است.
خیری افزود: 2 هزار و 600 هکتار اراضی دولتی، از طریق منابع طبیعی، وجود دارد که نزدیک به 2 هزار و 100 هکتار آن توسط اداره ثبت اسناد و املاک به مالکیت قانونی دولت در آمده و اسنادش ثبت شده است.
وی ادامه داد: اراضی وقفی در استان که متعلق به اداره اوقاف است، تاکنون 70 درصد این اراضی توسط اداره ثبت اسناد به نام این اداره ثبت شده است تا از سوءاستفاده و جعل اسناد توسط سود جویان ممانعت شود.
خیری ادامه داد: صدور اسناد اماکن و اراضی روستایی، احقاق حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی، وصول اسناد دانشگاهی، اجرای چکهای بلامحل و برگشتی، اجرای مهریه خانمهایی که مهریهشان را به اجرا میگذارند، احقاق حقوق شهرداری و پیشگیری از وقوع جرم و سوء استفاده از اراضی و اماکن دولتی با صدور و ثبت اسناد آنها از جمله اموری است که در شعبههای اداره ثبت اسناد و املاک انجام میشود.
انتهای پیام/61001/ذ20/ظ1004