اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 526 دفتر ثبت رسمی ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: 526 دفتر ثبت رسمی و ثبت ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 526 دفتر ثبت رسمی ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی

علی خیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئولیت اداره ثبت اسناد و املاک در سه بخش عمده از قبیل اعتبار بخشی به اسناد، تثبیت مالکیت به منظور حمایت از حقوق قانونی اشخاص و پیشگیری از وقوع اختلافات در دعاوی حقوقی خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به در حال گذر بودن کار اداره ثبت اسناد، تصریح کرد: تاکنون تعداد دفاتر رسمی ثبت اسناد و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در سطح استان 526 دفتر گزارش شده که این آمار همه روزه در حال تغییر است.

وی افزود: تثبیت مالکیت و ثبت اسناد در تنظیم روابط حقیقی و حقوقی اشخاص، مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه که وابسته به امنیت اقتصادی است نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: حدود 80 درصد اراضی ملی در سطح استان ثبت شده است.

خیری افزود: 2 هزار و 600 هکتار اراضی دولتی، از طریق منابع طبیعی، وجود دارد که نزدیک به 2 هزار و 100 هکتار آن توسط اداره ثبت اسناد و املاک به مالکیت قانونی دولت در آمده و اسنادش ثبت شده است.

وی ادامه داد: اراضی وقفی در استان که متعلق به اداره اوقاف است، تاکنون 70 درصد این اراضی توسط اداره ثبت اسناد به نام این اداره ثبت شده است تا از سوءاستفاده و جعل اسناد توسط سود جویان ممانعت شود.

خیری ادامه داد: صدور اسناد اماکن و اراضی روستایی، احقاق حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی، وصول اسناد دانشگاهی، اجرای چک‌های بلامحل و برگشتی، اجرای مهریه خانم‌هایی که مهریه‌شان را به اجرا می‌گذارند، احقاق حقوق شهرداری و پیشگیری از وقوع جرم و سوء استفاده از اراضی و اماکن دولتی با صدور و ثبت اسناد آن‌ها از جمله اموری است که در شعبه‌های اداره ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

انتهای پیام/61001/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول