اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

تخریب شورای نگهبان از سوی دوستداران انقلاب دور از انتظار بود

امام جمعه ایلام گفت: تخریب شورای نگهبان از سوی دوستداران انقلاب آن هم با ادبیات دشمنان نظام دور از انتظار بود.

تخریب شورای نگهبان از سوی دوستداران انقلاب دور از انتظار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: پس از اعلام نهایی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها تخریب این شورا از سوی دشمنان تابلودار نظام شروع شد.

وی ادامه داد: در راس این دشمنان آمریکا، اسرائیل و مجموعه ضد انقلاب بر علیه شورای نگهبان سخن‌پراکنی کرده که این‌ هم انتظار می‌رفت اما از دوستداران نظام و انقلاب انتظار نمی‌رفت که با ادبیات دشمنان علیه شورای نگهبان سخن بگویند.

× برخی دوستداران انقلاب در توهین به شورای نگهبان به اردوگاه دشمن پیوستند

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این افراد به جای اینکه از شورای نگهبان به عنوان میراث ماندگار امام راحل طرفداری کنند به اردوگاه دشمنان پیوسته و این نوع حرکات دور از انتظار بود.

لطفی تصریح کرد: امام راحل در خصوص شورای نگهبان فرموده است "هرکس علیه شورای نگهبان موضع‌گیری کند مفسد است."

×تمکین به رای شورای نگهبان مصداق بارز قانون‌مداری است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تمکین به رای شورای نگهبان مصداق بارز قانون‌مداری است و همه وظیفه دارند از اقدام شورای نگهبان نسبت به احراز صلاحیت و عدم صلاحیت‌ها نامزدها تبعیت کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در معرفی افراد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اقدام شورای نگهبان اقدامی شجاعانه، با اقتدار و بر اساس ضوابط و مقررات مندرج در قانون اساسی که میثاق بین ملت و نظام است و باید آن را بارزترین مصداق حماسه سیاسی دانست.

× شورای نگهبان با وجود فشارهای داخلی و خارجی اقتدار نظام را به نمایش گذاشت

لطفی تصریح کرد: شورای نگهبان با وجود هجمه تبلیغاتی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و فضاسازی تبلیغاتی آنها با عدم تسلیم شدن در برابر آنها اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

× انتخابات عرصه آزمون ملت، نامزدها، رسانه‌ها، برگزارکنندگان و ناظران است 

امام جمعه ایلام بیان کرد: انتخابات عرصه آزمون بزرگ نامزدها، رسانه‌ها، دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری انتخابات و در نهایت آحاد مردم است و ضروری است باید همگان از این آزمون بزرگ سرفراز بیرون آیند.

وی تصریح کرد: انتخابات برای نامزدها امتحان بزرگی است که قانون‌مداری آنان، پرهیز از تخریب دیگران، رعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از هزینه‌های زائد تبلیغاتی، نا‌امید کردن دشمنان، امیدوار ساختن مردم به آینده آن هم با ارائه‌ برنامه‌ای کارآمد نو و واقعی مدّنظر است.

× رسانه‌های نظام باید در کمک به معرفی نامزد اصلح تلاش کنند

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی که دل در گرو انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های آن دارند باید در راستای آرامش‌بخشی به فضای جامعه، خنثی‌سازی ترفند رسانه‌های بیگانه، کمک به مردم برای انتخاب فرد شایسته و اصلح و مشارکتی گسترده تلاش کنند.      

لطفی اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول برپایی انتخابات از جمله وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی و نظارتی باید برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم و احترام به رای مردم و صیانت از آن آراء مدّنظر داشته باشند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اذعان داشت: آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز نیز متعلق به مردم است که باید با شناسایی نامزد اصلح در هجوم به صندوق‌های رای در روز انتخابات در تعیین سرنوشت کشور و واگذار کردن مسئولیت عالی اجرایی کشور به شایسته‌ترین فرد و ناکامی دشمنان و بدخواهان نظام بکوشند که در نهایت این آزمون‌ها برنده اصلی انتخابات مردم بزرگ و شریف ایران است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های ویژه هفته از جمله سالروز میلاد حضرت علی (ع)، ایام اعتکاف و سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است که سرنوشت جنگ را به نفع نظام اسلامی تغییر داد.

انتهای پیام/2246/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول