اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت

افتتاح 11 طرح کشاورزی در شهرستان زنجان

11 طرح کشاورزی در زمینه آبیاری و دامپروری در شهرستان زنجان به بهره‏برداری رسید.

افتتاح 11 طرح کشاورزی در شهرستان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با حضور مسئولان شهرستان زنجان 11 طرح کشاورزی افتتاح شد.

طرح آبیاری تحت فشار بارانی نخستین پروژه افتتاحی در شهرستان زنجان بود که با حضور مسئولان شهرستان زنجان به بهره‏برداری رسید.

پروژه آبیاری تحت فشار بارانی در بخش زنجانرود به بهره‏برداری رسید و مساحتی بالغ بر 8 هکتار و 500 متر مربع را زیرپوشش آبیاری قرار خواهد داد.

برای این پروژه تسهیلاتی بالغ بر 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده و با هزینه 418 میلیون ریال به مرحله اجرا رسیده است.

پروژه آبیاری تخت فشار در راستای توسعه بهره‏وری کشاورزی در منطقه زنجانرود به مرحله اجرا درآمده است تا با بهره‏گیری از روش‏های نوین آبیاری راندمان تولید ارتقا یابد.

همزمان با افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان زنجان 10 طرح دامی نیز به مرحله بهره‏برداری رسیده بود که توسط مسئولان شهرستان زنجان افتتاح شد.

این 10 طرح دامی شامل 9 طرح بهره‏پروری با ظرفیت پرورش 700 راس بره است.

گفتنی است؛ طرح‏های دامی افتتاح شده در شهرستان زنجان دارای ظرفیت تولید 56 تن گوشت قرمز است.

طرح‏های دامی شهرستان زنجان دارای اشتغالزایی مناسبی هستند به گونه‏ای که با افتتاح این طرح‏های دامی برای 15 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح‏های دامی شهرستان زنجان 3 هزار و 641 میلیون ریال بوده که با مبلغی که توسط سرمایه‏گذار آورده شده به مرحله بهره‏برداری رسیده است.

مبلغ آورده سرمایه‏گذار 59 میلیون ریال بوده که با تسهیلات پرداختی به سرمایه‏گذار به 4 هزار و 700 میلیون ریال رسیده است.

طرح‏های دامی شهرستان زنجان به شکل مسقف و غیر مسقف ساخته شده‏اند و کار ساخت آنها در مجموع در زمینی به مساحت 3 هزار و 840 متر مربع صورت گرفته است.

این طرح‏های افتتاح شده در بخش دام شهرستان زنجان با متراژ هزار و 120 متر مربع به صورت مسقف بوده و متراژ طرح‏های دامی غیر مسقف نیز 800 متر مربع برآورد شده است.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان در حاشیه افتتاح این طرح‏ها در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس، خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی شهرستان زنجان در سال‏های اخیر مورد تاکید مسئولان قرار دارد.

وی توسعه کشاورزی شهرستان زنجان را ضروری عنوان کرد و گفت: برای توسعه کشاورزی این شهرستان باید حمایت‏های فعلی به شکل مستمر ادامه داشته باشد.

براتی طرح‏های دامی شهرستان زنجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: طرح‏های دامی این شهرستان در توسعه تولید گوشت قرمز استان موثر است.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه تولید گوشت شهرستان در وضعیت مناسبی قرار دارد، اضافه کرد: برای افزایش ظرفیت‏های تولید باید تلاش کرد.

وی توسعه طرح‏های آبیاری تحت فشار را ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده از روش‏های نوین آبیاری در بخش کشاورزی مهم و لازم است.

براتی افتتاح طرح‏های کشاورزی شهرستان زنجان را برای توسعه این بخش قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: برای گسترش کشاورزی شهرستان زنجان باید بیش از پیش تلاش کرد.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول