اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

حضور در پای صندوق‌های رأی تحقق حماسه سیاسی است

امام جمعه زرند گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی نخستین شرط تحقق حماسه سیاسی است.

حضور در پای صندوق‌های رأی تحقق حماسه سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زرند با نصیحت به مسئولان و تبیین رسالت خطیر آنان در قبال آرای مردم در انتخابات‌ها اظهار داشت: حضور در پای صندوق‌های رأی نخستین شرط تحقق حماسه سیاسی است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در مورد حساسیت انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در این زمینه فرمودند «دشمنان اسلام و نهضت در خارج و داخل تبلیغات زهرآگین خود را شروع کرده‌اند و چنین وانمود می‌کنند که مردم در این انتخابات بی‌تفاوت هستند و به سردی و سستی گراییده‌اند، می‌خواهند شما را متهم کنند که از جمهوری اسلامی رو بر گردانده‌اید از شما ملت مبارز انتظار دارم که با شرکت همگانی خود یاوه‌سرایان را رسوا کنید».

امام جمعه زرند بیان داشت: امام راحل در مورد شرایط رئیس جمهور فرمودند «به قانون اساسی مراجعه کنید و آن صفاتی که برای رئیس جمهور آمده ملاحظه کنید و رأی دهید».

وی با اشاره به ضرورت رعایت آرامش در انتخابات‌ها افزود: امام خمینی (ره) در این زمینه فرمودند «پای صندوق‌ها که می‌روید این طور نباشد که با هم اختلاف پیدا کنید هر یک از اینها ببرند، برای کشور لابد خدمت خواهند کرد و اگر خدمت نکنند ملت هست و آن‌ها را برکنار خواهد کرد، اگر یکی رئیس جمهور شد شما هم به او اعانت کنید، این طور نباشد که قبل از این که رئیس جمهور شود بریزید به جان هم».

کرمی‌پور با اشاره به قیام 15 خرداد 1342 ابراز داشت: آغاز قیام حضرت امام خمینی (ره) از 15 خرداد است و حضور حماسی مردم قم در این روز طلیعه نهضت شد و در این روز تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به قیام 15 خرداد 42 و شهادت مردم به دست عوامل شاه خائن افزود: حضرت امام خمینی (ره) این روز را برای همیشه روز عزا اعلام کردند و فرمودند «برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم» و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بارها حضرت امام خمینی (ره) از این روز و شهدای آن تجلیل کردند.

کرمی‌پور عنوان کرد: گروهی هستند که حضرت امام خمینی (ره) آنها را مخاطب قرار داده و می‌فرمایند «ای غرب زده‌ها، ای اجنبی‌زاده‌ها، ای انسان‌های میان تهی به خود آیید همه چیز خودتان را غربی نکنید، ملاحظه کنید جمعیت حقوق بشر که در غرب است، ببینید چه اشخاصی هستند و چه مقاصدی دارند، این‌ها حقوق بشر را می‌خواهند ملاحظه کنند یا حقوق ابرقدرت‌ها را؟ برای این قشر زحمتکش حقوق را اجرا کنید، این‌ها جمعیت حقوق بشر هستند».

امام جمعه زرند اذعان داشت: حضرت امام خمینی (ره) به کسانی که انقلاب آن‌ها را به این جا رسانده تذکر می‌دهد و می‌فرماید «آقایان، توجه کنید به گفته‌های خودتان، توجه کنید به نوشته‌های خودتان، توجه کنید که اسلام شما را از قید و بند آزاد کرد، مسلمین می‌توانند تحمل کنند که بر ضد اسلام قیام می‌کنید».

وی با اشاره به رحلت امام امت اذعان داشت: با خبر جانسوز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مجلس خبرگان رهبری تشکیل جلسه دادند و با رأی قاطع مقام معظم رهبری را به عنوان جانشین ایشان انتخاب کردند.

کرمی‌پور اظهار داشت: مقام معظم رهبری خود را در راه امام خمینی (ره) می‌دانند و می‌فرمایند «راه امام چیست و مقصود ما از راه امام خمینی (ره) کدام است من چند مشخصه مهم از مجموعه‌ای که ما آن را راه امام و خط امام به حساب می‌آوریم عرضه می‌کنم.

وی گفت: مقام معظم رهبری با تعقیب هدف و حاکمیت اسلام، تکیه به مردم بیان کرد هیچ‌کس در نظام اسلامی نباید رأی مردم و خواست مردم را انکار کند، دشمن‌شناسی و فریب نخوردن از دشمن، حساس بودن به سرنوشت مسلمانان عالم، عدالت اجتماعی و کمک به مردم و تعالی علمی و سازندگی کشور را از مشخصه‌های یک رئیس جمهور اعلام کردند.

امام جمعه زرند افزود: امروز می‌بینیم که ایشان یکی از رهروان واقعی خط  امام خمینی (ره) هستند که تمام این شاخصه‌ها را مد نظر خود دارند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا یکی از گام‌های مهمی است که ملت شجاع ایران در حال برداشتن هستند، گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند «ما باید خودمان کارهای خودمان را منظم و مرتب کنیم».

کرمی‌پور بیان داشت: رهبری در مورد انتخابات شوراها فرمودند «مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمی که در این میدان وارد شدند ما هم نگاه می‌کنیم تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم ببینیم آن کسی که می‌تواند برای انقلاب، برای کشور، برای آینده، برای عزت ملی، برای باز کردن گره مشکلات، برای ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبههٔ معاندان و برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم بهتر و بیشتر تلاش کند، کیست».

انتهای پیام/2446/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول