اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم استان البرز انتظار فرج از نیمه خرداد می‌کشند

اول تجدید میثاق با امام (ره)، سپس خلق حماسه در انتخابات

مردم استان‌ البرز با حضور گسترده در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با امام شهدا خود را برای خلق حماسه سیاسی و لبیک به ولایت آماده خواهند کرد.

اول تجدید میثاق با امام (ره)، سپس خلق حماسه در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ماه خرداد در دوران مبارزات انقلابی ملت ایران و همچنین پس از پیروزی انقلاب یادآور رخدادها و وقایع مهم و تأثیرگذار بسیاری بوده و این مردم روزهای تلخ و شیرین بسیاری را در این ماه تجربه کرده‌اند.

از قیام مردم ولایی کشورمان در 15 خرداد 42 که برای حمایت از مرجعیت معظم شیعه انجام شد گرفته تا فتح خرمشهر با رمز یا علی بن ابیطالب در سوم خرداد 1361.ایرانیان طی حداقل پنج دهه اخیر وقایع زیادی را در این ماه تجربه کردند.

گاه با این رویدادها همچون فتح خرمشهر سرود پیروزی سر داده و گاه با اشک و اندوه شهدای قیام 15 خرداد را تشیع کردند.

اما هیچ یک از این رویدادها شرایطی مانند صبح 14 خرداد سال 68 ایجاد نکرد. صبحی که هوا روشن بود، اما آفتابی به همراه نداشت. 14 خردادی که هوا گرم نبود و خورشید طلوع نکرده برای غروب بی‌تابی می‌کرد.

در آن روزها که وسائل ارتباطی مانند امروز در اختیار مردم قرار نداشت، تنها راه دریافت خبر رادیو بود. اما پخش مداوم قرآن و عدم پخش برنامه‌های هر روزه دل‌های عاشقان امام در سراسر ایران و حتی جهان را مضطرب می‌کرد.

مردمی که شب گذشته و چه بسا چند شب قبل را تا نماز صبح با بیم و امید و سر سجاده نماز گذرانده بودند و مدام بیانیه بیت امام و مقتدای خویش را با خود مرور می‌کردند. بیانیه‌ای که در آن از مردم ایران خواسته شده بود،‌ برای "امام دعا کنند."

پس عجیب نیست آن روز صبح وقتی از رادیوها فقط صدای تلاوت قرآن به گوش رسید، سکوت همه کشور را فراگرفت. همه می‌دانستند چه شده، اما کسی را توان بر زبان‌ گفتنش را نداشت. "روح خدا به ملکوت اعلی پیوست."

* خمینی رفت، اما آرمان خمینی باقی است

زمانی که خبر رحلت امام خمینی (ره) در روز 14 خرداد 1368 منتشر شد، غربی‌هایی که مدت‌ها طمع فتنه‌انگیزی در سر داشتند، تصور می‌کردند که کار انقلاب اسلامی به پایان رسیده است.

اما آنها باز هم در تحلیل خود اشتباه کرده بودند و وقتی دیدند میلیون‌ها عزادار خمینی (ره) خود را به بهشت زهرای تهران رسانده و از آنجا فریاد لبیک یا خامنه‌ای را سردادند، سرافکنده و مایوس شدند.

مردم ما اگر چه دادغدار رحلت امام خود بودند، راه را گم نکردند و بلافاصله با فردی از شاگردان خمینی بیعت کرده و پرچم مبارزه را به او سپردند و خود همچون گذشته آماده فداکاری و ایثار در راه ولایت شدند.

به عبارتی خمینی رفت، اما آرمان‌های او باقی ماند و پرچمی که او برافراشته بود، "آقاسید علی‌آقا" به نیابت از امام عصر (عج)خویش در دست گرفت.

این پرچم همچنان برافراشته است و سربازانی که روزی خمینی کبیر آنها را در قنداق‌ها می‌دید،‌ سال‌ها بعد به جوانان رشید و آماده خدمت در رکاب ولایت تبدیل شدند. امروز نیز که نسل تازه‌ای از فرزندان انقلاب پا به عرصه‌های اجتماعی گذاشته‌اند، همچون پدران خود دارای روحیه بسیجی و ولایت‌طلبی بوده و آماده خدمت به اسلام و انقلاب هستند.

* چه باید کرد؟

امروز نیز شرایط کشورمان شباهت‌های بسیاری با گذشته دارد. دشمنان خارجی دندان تیز کرده و بدخواهان داخلی به فکر فتنه‌انگیزی هستند. پس چه باید کرد؟ این سوالی است که پاسخ آن را مردم ولایی استان البرز به خوبی می‌دانند.

حاج محمدرضا ابوالحسنی از مسجدی‌های مسجد جامع رجایی شهر است. او سال‌های جنگ و دفاع را درک کرده و خاطرات بسیاری از دوران مبارزات انقلابی دارد.

وی به خبرنگار فارس در کرج می‌گوید: امام (ره) که رفت برای لحظاتی خود را تنها می‌دیدیم. آن روزها مرزهای کشور متزلزل بود و هر لحظه امکان عرض اندام دشمن وجود داشت. وقتی خبر رحلت امام (ره) شنیدم، دیگر توان از کف دادیم. هرکس به گوشه‌ای پناه ‌برد و فقط اشک می‌ریخت.

او می‌گوید: دغدغه اصلی ما حفظ انقلاب بود. این را از امام (ره) یاد گرفته بودیم و می‌دانستیم که همه چیز باید فدای اسلام و انقلاب شود. تحلیل‌هایی وجود داشت که می‌گفتند ممکن است جنگ داخلی شود. اما قلب همه ما روشن بود. نگران بودیم، اما هراس نداشتیم و می‌دانستیم امامی که میلیون‌ها نفر را فقط با یک کلمه "جهاد" راهی جبهه‌ها می‌کرد، برای آینده ایران به طور قطع فکری کرده و شاگردانی دارد که پرچم مبارزه را زمین نگذارند.

حاج آقا ابوالحسنی تاکید می‌کند: وقتی خبر رهبری حضرت آقا منتشر شد، همه لبیک گفتیم و هیچ‌کس به دل خود شک راه نداد. امروز نیز راه مشخص است و باید در خط ولایت حرکت کنیم.

وی نکته جالبی را بیان کرده و می‌گوید: امسال باید همه اول برویم مرقد مطهر و با امام شهدا (ره) تجدید میثاق کرده و سپس با حضور در انتخابات به وظیفه خویش در قبال آرمان‌های اسلام و انقلاب عمل کنیم.

همین نکته را محمد حسین صادق‌نیا از دانشجویان البرزی بیان کرده و می‌گوید: امروز راه برای همه ما مشخص است. ما چراغ راهی به نام ولایت داریم و حضرت آقا تکلیف را روشن فرموده‌اند. حضور حداکثری در انتخابات وظیفه امروز ما است،‌ اما پیش از فرارسیدن 24 خرداد، سالروز 14 و 15 خرداد را هم در پیش داریم که فرصتی مناسب برای تجدید میثاق با امام امت است.

در همین رابطه استاندار البرز نیز گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در کرج انجام داده و معتقد است: خواسته‌های اصلی مردم و امام عزیز در دوران مبارزه علیه حکومت منفور پهلوی مشخص و روشن بود. مردم ما استقرار حکومت دینی و دست‌یابی به استقلال و آزادی را مطالبه کرده و این خواسته در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تبلور یافت.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) در دوران مبارزه بارها تاکید فرمودند که مردم ما باید خودشان برای سرنوشت خویش و کشور تصمیم گرفته و شایسته یک جامعه مسلمان و شیعه نیست که دیگران از خارج برای آنها تعیین تکلیف کنند.

عربیان افزود: ایشان بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید فرمودند که برای انتخاب مسئولان و حتی نوع حکومت باید به آرای مردم مراجعه کرد و در تمام سه دهه اخیر تصمیم‌های کلان کشور با رای و نظر مردم اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین آرزوهای امام خمینی (ره) استقلال ملت ایران در همه حوزه‌ها بود، گفت: ایشان می‌فرمودند که یک ملت باید با اتکا به توان داخلی روی پای خود ایستاده و در حوزه‌های مختلف به ویژه سیاسی و اقتصادی خودکفا و مستقل باشد و تحقق این مهم را هم در سایه وحدت میسر می‌دانستند.

عربیان در پاسخ به این پرسش که مهمترین وظیفه نسل امروز کشورمان به ویژه کسانی که امام خمینی(ره) و روزهای انقلاب و جنگ را درک نکردند، چیست؟ گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی در همه ابعاد برای ملت ایران به ارمغان آورده و مهمترین آن دست‌یابی به استقلال و آزادی و استقرار یک نظام مردم‌سالاری دینی است.

وی تاکید کرد: بنابراین وظیفه نسل امروز این است که از این دستاوردها که با خون هزاران شهید و ایثار چندین نسل محقق شده، حراست و پاسداری کنیم.

وی افزود: تحقق این امر همانطور که امام خمینی (ره) می‌فرمودند با حفظ وحدت و پشتیبانی از ولایت میسر می‌شود و ما باید با تاکید بر وحدت ملی و حرکت در مسیر ولایت، پاسدار خون شهدا و تلاش ایثارگران باشیم.

عربیان در پایان با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و  چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: انتخابات یک آزمون بسیار مهم برای ملت ایران است و حضور حداکثری در این عرصه نقش مهمی در تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد داشت و با این کار می‌توانیم با آرمان‌های ولایت تجدید میثاق کنیم.

بر اساس این گزارش، خرداد ماه امسال برای ملت ایران به ویژه مردم ولایی البرز از اهمیت بیشتری برخوردار است. آنها تا چند روز دیگر با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با بنیانگذار انقلاب خویش تجدید میثاق کرده و فریاد عشق سر خواهند داد.

اما این پایان کار نیست و نخواهد بود. باید دید امام در آرزوی چه بود. بازخوانی آرا و دیدگاه‌های این پیر فرزانه نشان می‌دهد که مقتدای شهیدان بر ضرورت حفظ استقلال کشور و پیروی از ولایت تاکید ویژه‌ای داشته است و هرگز نخواست آسیبی به انقلاب ملت ایران وارد شود.

امام امت بارها فرمودند، پیرو ولایت باشید تا آسیبی به انقلاب شما وارد نشود. حال در شرایطی که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی برای ضربه‌زدن به انقلاب ملت ایران شمشیرها را از رو بسته و پیمان‌های شوم و نامبارک منعقد کرده‌اند، باید گوش جان به فرمان ولایت سپرد و ولایت‌مداری را در عمل به اثبات رساند.

ولایت‌مداری در عمل نیز یعنی گذشتن از منافع شخصی و کوتاه‌ مدت و تلاش برای تحقق اهداف کلان اسلام و انقلاب و این مهم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود.

انتخابات 24 خرداد به طور قطع فرصتی مناسب برای اثبات عملی ولایت‌مداری ملت ایران است و باید هر برگه رای را تبدیل به فریاد لبیک یا خامنه‌ای کنیم. پس امام و مقتدای ما درست می‌گفت "انتظار فرج از نیمه خرداد کشم." خرداد امسال مردم استان البرز همراه اقشار مختلف مردمی ابتدا با امام شهدا در مرقد مطهر تجدید میثاق کرده و سپس با حضور حداکثری در انتخابات حماسه‌ای بزرگ خلق می‌کنند. حماسه‌ای که یادآور شب‌های عملیات است. حماسه‌ای که امام آرزویی جز آن نداشت. حماسه‌ای که خواب دشمنان را آشفته ساخته و گامی بزرگ برای سربلندی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/2302/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول