اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد

تعطیلی شش مرکز پزشکی قانونی به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: شش مرکز پزشکی قانونی در اردبیل به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص تعطیل شدند.

تعطیلی شش مرکز پزشکی قانونی به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اردبیل، بهزاد ولی‌زاده اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات در بخش اعتباری تعدادی از نیروی‌های متخصص را از دست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر در شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار و اصلاندوز پزشک‌های نیمه وقت (معاضدتی) به دلیل عدم دریافت حقوق خود با پزشکی قانونی قطع همکاری کرده‌اند.

ولی‌زاده خاطر نشان کرد: وقتی مراکز زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان پاسخگوی بهتری برای نیازهای مالی پزشکان هستند. لذا پزشک تمایلی به همکاری با پزشکی قانونی که فعالیت کردن در آن با سختی‌هایی به مراتب بیشتر همراه است، نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به تصویب فوق‌العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی یادآور شد: با وجود تصویب چنین قانونی و همچنین پیگیری‌های مستمر مبنی بر دریافت بودجه، تا این لحظه فقط بودجه چهار ماه پرداخت شده است که متأسفانه این موضوع بی‌انگیزه شدن افراد را برای همکاری با مجموعه خدوم پزشکی قانونی در پی داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اختصاص ردیف استخدامی به شهرستان‌های بیله‌سوار و کوثر در آینده نزدیک شاهد فعالیت دوباره مراکز پزشکی قانونی این شهرستان‌ها می‌باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در مورد مشکلات اعتبارهای عمرانی موجود ادامه داد: موافقت اجرای چهار پروژه عمرانی ساخت سالن تشریح، آزمایشگاه و واحد معاینات در شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در سال 86 اخذ شده که پروژه شهرستان مشگین‌شهر در سال 89 به بهره‌برداری رسید اما مطالبات پیمانکار هنوز نامشخص باقی‌ مانده است.

ولی‌زاده گفت: طرح عمرانی شهرستان پارس‌آباد با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در یک سال گذشته به دلیل نبود اعتبار متوقف شده و پروژه‌های عمرانی در دو شهرستان خلخال و گرمی به همین علت در مراحل اولیه باقی مانده است.

وی پیگیری امور در بخش عمرانی هر سه شهرستان به ویژه راه‌اندازی پروژه شهرستان پارس‌آباد را از اولویت‌های اداره کل پزشکی قانونی استان اعلام کرد و افزود: در یک ماه آینده آزمایشگاه اداره پزشکی قانونی شهرستان مشگین‌شهر افتتاح می‌شود.

ولی‌زاده برنامه اصلی اداره کل را راه‌اندازی اتوماسیون تخصصی ذکر کرد و اظهار داشت: این موضوع هم اکنون به طور آزمایشی در بخش معاینات در حال اجرا است که در صورت دایمی شدن به کارگیری آن، تسریع و افزایش دقت در پیشرفت امور را شاهد می‌باشیم.

وی اتصال کلیه شهرستان‌های استان اردبیل را به سیستم اتوماسیون اداری از دیگر برنامه‌های سال 92 عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تنها پزشکی قانونی شهرستان خلخال به این سیستم متصل می‌باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: تقویت بخش آموزش و پژوهش اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل و تعامل بیش از پیش با مراکز علمی و دانشگاهی برای برگزاری سمینارها و معرفی استاد با هدف دعوت از آنان برای دوره‌های آموزشی و همچنین حضور فعال در همایش سراسری طب و قضا که آبان ماه امسال با همکاری معاونت آموزشی قوه قضاییه در شیراز برگزار می‌شود از برنامه‌های در دستور کار اداره کل پزشکی قانونی استان می‌باشد.

ولی‌زاده در مورد فعالیت‌های اداره کل در امر آموزش در سال 91 را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در سال 91 دو سمینار آموزشی با موضوع‌های آموزه‌های قانونی در بخش زنان و زایمان، سقط جنین و چگونگی صدور گواهی فوت با اعتباری بالغ بر 40 میلیون ریال برگزار شده‌اند.

انتهای پیام/62003/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول