اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه انجمن‌های مردم‌نهاد زیست محیطی در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: به مناسبت هفته محیط زیست دوره‌های آموزشی ویژه انجمن‌های مردم نهاد زیست محیطی در استان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه انجمن‌های مردم‌نهاد زیست محیطی در کردستان

ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در هفته محیط زیست امسال با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد زیست محیطی و برخی از سازمان‌ها و ادارات دولتی بیش از 20 برنامه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این هفته بر اساس اهداف سازمانی و جلب مشارکت‌های مردمی برنامه‌های مختلفی در استان برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: اداره محیط زیست کردستان نیز در راستای اهداف فرهنگی و آگاهی‌رسانی خود برای جلب افکار عمومی و ایجاد حساسیت در میان آحاد مختلف جامعه نسبت به مسایل مهم زیست محیطی به ویژه امسال با محوریت حفظ تالاب‌ها، برنامه‌های مختلفی را در این هفته برگزار می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه تمرکز برنامه‌های محیط زیست بر روی اطلاع‌رسانی و آموزش جوامع محلی است، اظهار کرد: مصاحبه مطبوعاتی، حضور کارشناسان این اداره در برنامه‌های زنده رادیویی، اختصاص بخش‌هایی از برنامه کودک سیمای استانی به موضوعات زیست محیطی، برگزاری مسابقه اینترنتی نقاشی و تور خبری از جمله برنامه‌های این هفته است.

قادری تصریح کرد: حضور مسئولان استان و نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان در مناطق حفاظت شده، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه انجمن‌های مردم‌نهاد زیست محیطی و تجلیل از گروه‌های کوهنورد و همیاران محیط زیست از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی امامان جمعه سراسر استان در خصوص حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان سرمایه‌های ملی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی طبیعی و توصیه به مشارکت عمومی مردم در مسائل زیست محیطی از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف حساس ‌کردن مردم متدین و مسلمان کردستان نسبت به حفظ و نگهداری محیط زیست برگزار می‌شود.

گفتنی است، همه ساله از 16 تا 22 خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

انتهای پیام/79003/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول