اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

وجوب شرکت در انتخابات ریشه قرآنی دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از ادله وجوب شرکت در انتخابات آیاتی است که خداوند در آن‌ها مومنین را به انجام عمل صالح امر می‌کند و یکی از صالح‌ترین اعمال در قرآن، خشمگین‌ کردن کافران است.

وجوب شرکت در انتخابات ریشه قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش تبلیغی توجیهی طرح بشیران جوان که شامگاه روز یکشنبه با حضور جمعی از طلاب مبلغ در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغ در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت: بزرگترین و حساس‌ترین وظیفه پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم تبلیغ دین بود،‌ در واقع رحمت واقعی در تبلیغ دین است و یک مبلغ برای قرار گرفتن در این مسیر یا باید از نظر علمی و استدلالی قوی باشد و یا از تجارب و دانش‌های اولیه برای تبلیغ استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند در امر تبلیغ برای مبلغ مفید واقع شود فراگیری روش‌های تبلیغی از افراد موفق و صاحب تجربه است، مبلغان جوان باید این نکته را همواره به خاطر داشته باشند که تبلیغ باید از راه درست و صحیح انجام شود والا ممکن است خطرآفرین بوده و آفاتی را به دنبال داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تبلیغ جنبه‌های مختلف دین مبین اسلام را برای نسل نوجوان و جوان از ضروری‌ترین و حساس‌ترین وظایف مبلغان حوزوی دانست و بیان داشت: آثار و برکاتی که در تبلیغ دین برای جوانان و نوجوانان وجود دارد با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

قرائتی افزود: بسیاری از مراجع،‌ ‌علما و بزرگان حوزه علمیه توفیقات خود را از برکت تبلیغ دین برای نوجوانان که شاید در نگاه اول کاری ساده و ابتدایی باشد کسب کرده‌اند.

وی آموزش و علاقه‌مند کردن کودکان به نماز و اذکار الهی و همچنین آموزش روح سپاسگزاری از خالق در برابر نعمت‌های بی‌شمارش را از جمله وظایف مهم مبلغین در خصوص نوجوانان دانست و گفت: نوجوانان ما از سنین پایین باید یاد بگیرند که هر چه انسان‌ خاشع‌تر شود نماز خواندن نیز برای او آسان‌تر است. باید با کودکان در هنگام آموزش و تبلیغ رفتار و برخوردی مساوی داشته باشید،‌ زیرا آنها بر روی رفتار حساس هستند و ممکن از یک برخورد ناصحیح لطمه ببینند و این لطمه در آن‌ها اثری منفی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان وی‍ژگی‌های تبلیغ موفق پرداخت و ابراز داشت: یک مبلغ هنگامی می‌تواند بر مخاطب اثرگذار باشد که موضوعاتی را که مطرح می‌کند مبتنی بر استدلالات محکم باشد و بدانید که هیچ مستندی بالاتر از قرآن وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور نقل روایات و داستان‌های مبتنی بر فقه را از دیگر روش‌های موفقیت یک مبلغ دانست و گفت: باید توجه کنید که مدت زمان جلسه‌ای که برگزار می‌کنید بیش از 20 دقیقه نشود که مخاطب بتواند به راحتی و بدون خستگی مطالب شما را دریافت کند.

قرائتی در ادامه به بیان مثالی در این خصوص با موضوع انتخابات پرداخت و اظهار داشت: این روزها‌‌ همه مراجع و علما بر وجوب حضور مردم در انتخابات تاکید می‌کنند،‌ باید گفت که این تاکیدات بر مبنای ریشه‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث عصبانی شدن دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب خواهد شد و این مسئله از تاکیدات قرآن کریم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان تاکید کرد: نامزدها و هواداران آن‌ها باید از تخریب دیگر کاندیداها خودداری کنند و نباید با این کار دنیا و آخرت خودمان را خراب کنیم.

انتهای پیام/78009/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول