اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه کوهبنان

شخصیت امام خمینی (ره) در فرآیند خودسازی انقلابی شکل گرفت

مدرس حوزه علمیه کوهبنان گفت: شخصیت ممتاز امام خمینی (ره) در فرآیند خودسازی انقلابی شکل گرفت.

شخصیت امام خمینی (ره) در فرآیند خودسازی انقلابی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام حمید‌رضا قطبی عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به گوشه‌ای از زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در میان چهره‌های بزرگ تاریخ ایران زمین و جهان اسلام کمتر بزرگی را می‌توان دید که در بزرگی و جامعیت در تراز رهبر کبیر انقلاب اسلامی مطرح باشد. 

وی به ابعاد شخصیتی حضرت امام راحل اشاره کرد و افزود: شخصیت ممتاز امام خمینی (ره) در فرآیند خودسازی انقلابی شکل گرفت که از آغاز جوانی آغاز شده بود و حضرت امام (ره) پیش از آنکه وارد میدان مبارزه سیاسی و اجتماعی شود، مدت‌های مدیدی از عمر پر برکت خود را در خودسازی و مراقبت از محضر بزرگانی چون مرحوم شاه‌آبادی کسب فیض کرده بود.

قطبی گفت: دوران 10 ساله زعامت و رهبری حضرت امام راحل در جایگاه ولایت در نظام اسلامی را می‌توان نمونه‌ای درخشان از مدیریت فقهی و اسلامی در دوران معاصر دانست که طی تاریخ غیبت بی‌نظیر بوده و تصمیمات سرنوشت‌سازی که این فقیه عالیقدر در جایگاه ولایت و رهبری بر امت گرفت، آنقدر اثرگذار و دقیق بود که دستگاه‌های تصمیم‌ساز پر مدعای غربی هیچ‌گاه نتوانستند در برابر این تصمیمات ایستادگی کنند. 

وی بیان داشت: این مرد بزرگ بخشی از بزرگی و عظمت روحی خود را به برکت تعاملی که در خانواده داشته کسب کرده است، مروری بر زندگانی خصوصی ایشان و نقش روح‌الله به عنوان همسر و پدری مهربان در خانواده زوایای پنهانی زندگی او را آشکار می‌سازد که کمتر در معرض دید جهانیان بوده است به گونه‌ای که دختر حضرت امام می‌گوید، برخورد ایشان با همسرشان در عین صمیمیت و محبت بسیار محترمانه بود. 

قطبی تصریح کرد: شاگرد برجسته مکتب امام صادق (ع) در حوزه کسب علم و معرفت نیز نابغه و ممتاز در زمانه خود بود، علوم اسلامی را در عالی‌ترین سطوح گذراند، ایشان عالمی اسلام‌شناس‌، سیاستمدار، مردم‌شناس، آگاه به مسائل روز دنیا و تاریخ عمومی و تاریخ اسلام بود که از فلسفه عرفان، اخلاق و همه علوم تخصصی حوزوی در حد بسیار بالایی برخوردار بود به گونه‌ای که از استادان مشهور به شمار می‌رفت.

وی خاطر نشان کرد: شعرهای عارفانه و غزلیات پرشور حضرت امام راحل را با آن همه عمق و زیبایی در کمتر شاعر غزل‌سرا و عارف شعرگویی در عصر حاضر سراغ داریم.

قطبی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) استاد برجسته اخلاق بود که کلاس‌های ایشان نظیری نداشت به گونه‌ای که شهید مطهری می‌فرماید من درس معارف و اخلاق را با تمام وجود در محضر حضرت امام فراگرفتم و استادی به بزرگواری و عالم بودن ایشان ندیدم.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول