اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه کردستان خبر داد

رشد 20 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان / آغاز طرح پلیس تابستانی

رئیس پلیس راه کردستان از رشد 20 درصدی کشته‌های جاده‌ای طی دو ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد 20 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان / آغاز طرح پلیس تابستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، گفت: در بحث تعداد تصادفات منجر به فوت در استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته 12 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر چه آمار تصادفات منجر به فوت کاهش یافته است اما به دلیلی در یک تصادف آمار کشته‌ها افزایش دارد.

رئیس پلیس راه کردستان همچنین از افزایش 47 درصدی برخورد نیروهای پلیس راه با تخلفات رانندگی در جاده‌های استان طی سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: 54 درصد در بحث سبقت غیرمجاز، 37 درصد به دلیل سرعت غیرمجاز، 75 درصد تجاوز به چپ، 18 درصد نبستن کمربند ایمنی و 20 درصد استفاده از تلفن همراه حین رانندگی برخورد شده است.

به گفته وی، در زمینه توقیف خودروها و گواهینامه‌ها نیز 100 درصد در سال‌جاری نسبت به سال پیش از آن در استان کردستان رشد داشته‌ایم.

توقیف 1631 دستگاه خودرو متخلف

نادری در ادامه از توقیف یک‌هزار و 631 دستگاه خودرو از ابتدای سال‌جاری تاکنون در جاده‌های سطح استان خبر داد و افزود: بیش از 989 دستگاه موتورسیکلت و 92 جلد گواهینامه نیز از ابتدای سال 92 تاکنون توقیف و ضبط شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح بازرسان نامحسوس در این استان اشاره کرد و گفت: استفاده از توان افراد علاقه‌مند دارای مدرک تحصیلی لیسانس و لیسانس به بالا به عنوان بازرسین نامحسوس در سطح جاده‌ها از اولویت‌های پلیس راه استان در سال‌جاری است.

رئیس پلیس راه کردستان افزود: بازرسان افتخاری اختیارات یک پلیس را دارند و می‌توانند با تخلفات رانندگی در سطح جاده‌ها برخورد قانونی داشته باشند.

به گفته وی، داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، گواهینامه، بیمه ماشین، عدم خلافی و گذراندن دوره‌های آموزشی لازم که در مقطع زمان کوتاهی به آن‌ها ارائه می‌شود از مهم‌ترین نکاتی است که در انتخاب بازرسان نامحسوس مورد توجه قرار داده‌ایم.

آغاز طرح پلیس تابستانی در کردستان

وی از آغاز طرح پلیس تابستانی از امروز در کردستان خبر داد و افزود: این طرح در دو مرحله و مقطع زمانی در استان برگزار می‌شود.

نادری تصریح کرد: مرحله نخست این طرح از امروز آغاز و تا 19 تیرماه ادامه دارد و مرحله دوم طرح نیز از 19 تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راه کردستان از فعالیت 53 تیم آشکار و 11 تیم نامحسوس در هرشیفت کاری اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: بیش از 500 نفر روزانه در طرح تابستانی پلیس در سطح جاده‌های استان فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، 600 واحد انتظامی که به عنوان رابط با پلیس راه همکاری می‌کنند نیز در طرح تابستانی پلیس راه در سطح جاده‌های روستایی فعالیت خواهند کرد.

نادری در ادامه بر رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات رانندگی توسط رانندگان در سطح جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عجله و شتاب بی‌مورد در حین رانندگی مهم‌ترین عامل بروز تصادفات در جاده‌های سطح استان است.

وی تصریح کرد: عدم استفاده از کلاه امینی توسط سرنشینان موتورسیکلت نیز عامل 20 درصد از تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های استان بوده که امیدواریم با رعایت این مهم توسط راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات باشیم.

رئیس پلیس راه کردستان در پایان از آمادگی و انجام تمهیدات لازم ترافیکی در روز انتخابات توسط پلیس راه در تمام محورهای استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل آمده تمام صندوق‌های أخذ رأی بدون هیچ دغدغه‌ای به فرمانداری‌های استان انتقال پیدا می‌کند.

انتهای پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول