اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 - 372

جمهوری اسلامی تکیه‎گاه خارجی ندارد

رئیس کل ستادهای مرکزی انتخاباتی علی‎اکبر ولایتی گفت: پشتوانه اصلی این نظام مردم هستند، جمهوری اسلامی تکیه‎گاه خارجی ندارد و به قدرت‎های سلطه‎گر وابسته نیست و شیعه و سنی باید در حفظ و تداوم انقلاب تلاش کنند.

جمهوری اسلامی تکیه‎گاه خارجی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شاهین میرمحمدصادقی شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع گرگان اظهار داشت: شرایط خاص زمانی برای همه مردم ایران روشن است، فضای بیرونی که دشمن برای ما طراحی کرده و مشکلاتی که در داخل وجود دارد می‎طلبد که حماسه عظیم ملی و انسانی خلق شود.

وی افزود: آنهایی که خواب‎های نا‌خوشایندی برای ملت ایران دیده‎اند می‎خواهند بدانند آیا این مردم در عرصه انتخابات حاضر خواهند شد و رای به نظام اسلامی خواهند داد یا خیر، لذا رای به هر کاندیدایی که داده شود قبل از انتخاب کاندیدا، رای به نظام اسلامی است.

مردم کسی را انتخاب کنند که نسبت به سرنوشت کشور بتواند تصمیمات کلان بگیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ انقلاب اسلامی گاهی با شهادت، گاهی با راهپیمایی و اما در 24 خرداد در قله حماسه سیاسی یعنی انتخابات است که حضور مردم باعث شادی دوستان انقلاب و یاس و ناامیدی دشمنان نظام اسلامی می‎شود.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه انتخاب مردم می‎توانند برای‌ سال‌های آینده تضمین کننده مسیر انقلاب باشد، متذکر شد: شناختی که بنده نسبت به شش کاندیدای ریاست جمهوری دارم همگی انسا‎ن‎های خوب و خدمتگذار انقلاب بودند و سابقه روشنی دارند اما برای ادامه مسیر به توانمندترین کسی که نسبت به ارزش‎های انقلاب و حضور مردم بهای بیشتری می‎دهد باید رای دهیم.

وی با بیان اینکه ولایتی نسبت به بقیه کاندیداها ارجح و اصلح است افزود: مردم باید کسی را انتخاب کنند که نسبت به سرنوشت کشور بتواند تصمیمات کلان بگیرد، در عرصه داخلی مشکلات معیشتی مانند تورم، گرانی، مشکلات سیاسی و مسائل اجتماعی، مردم را رنج می‎دهد و اگر مردم فهیم و نجیب نبودند و شرایط سیاسی و داخلی را درک نمی کردند تحمل این شرایط کار ساده‎ای نبود.

عدم انسجام سیاسی و روابط نامطلوب خارجی دو عامل ریشه‎ای مشکلات است

رئیس کل ستادهای مرکزی انتخاباتی علی‎اکبر ولایتی اضافه کرد: تورم 30 درصدی، بیکاری 16 الی 18 درصدی جوانان، اعتیاد، درهم رفتگی‎های سیاسی کشور، هر کدام برای فشار به مردم می‎تواند نماد بارزی باشد و مردم بنا به تعهدی که نسبت به خاک و سرنوشتشان دارند اینها را تحمل می‌کنند.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید فردی را انتخاب کنیم که در حل و فصل مشکلات تواناتر و بابرنامه‎تر باشد مشکلات امروز جامعه علیرغم اینکه اقتصادی است بخش قابل توجهی ریشه اقتصادی ندارد.

وی از هم‌گسیختگی و عدم انسجام سیاسی در کشور همچنین روابط نامطلوب خارجی را دو عامل ریشه‎ای در بروز مشکلات ذکر کرد و یادآور شد: تقابل دولت و مجلس، تقابل دولت و مراجع، تقابل دولت و گروه‎های سیاسی، مقابله دولت و نهادهای مختلف حکومتی و غیرحکومتی و واگرایی‎های سیاسی باعث می‎شود تا در اخذ تصمیم و رسیدن به نتیجه مطلوب دچار ضعف شویم.

با دعوا و مشاجره طرح‎ها همچنان بر زمین خواهد ماند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بهترین شرایط برنامه‎ریزی را فراهم کنیم اما انسجام و همدلی بین مسئولان نباشد نباید منتظر نتیجه مطلوب باشیم لذا اگر دعواها و مشاجراتی که تا امروز شاهد بودیم به وجود آید باز هم طرح‎ها بر روی زمین باقی خواهد ماند.  

میرمحمدصادقی با بیان اینکه کشتی انقلاب باید آرام بگیرد، متذکر شد: رابطه دولت و مراجع، دولت و روحانیت، دولت و گروه‎های سیاسی و رابطه دولت و رهبری باید معقول و بر اساس قانون تعریف شده باشد.

وی با بیان اینکه مهار تورم و مشکلات نیاز به همدلی دارد، گفت: همدلی با کلام محقق نمی‎شود بنابراین لازم است شخصیتی قوه اجرایی را به دست بگیرد که عملکرد و رفتارش بیانگر همدلی باشد، اعتقاد ما این است که همه کاندیداها در این راستا تلاش می‎کنند اما ولایتی شخصیتی ولایی، مورد اعتماد کامل رهبری و مجلس و حتی گروه‎های مختلف سیاسی است.

حل مشکلات اقتصادی نیاز به اصلاح روابط خارجی دارد

رئیس کل ستادهای مرکزی انتخاباتی ولایتی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی نیاز به اصلاح روابط خارجی دارد، گفت: برای تعامل با کشورهای دنیا به هیچ وجه نباید دست ذلت به سمت دیگران دراز کنیم و یا با گذشت از ارزش‎های اسلامی تعامل برقرار شود بلکه با حفظ ارزش‎های دینی و نگذشتن از حق هسته‎ای و همراهی با مظلومان عالم می‌توان مشکلات را برطرف کنیم.

به گفته این مسئول؛ با حفظ همه ارزش‎های دینی و انسانی قطعا می‎توان روابط بهتری با بسیاری از کشورهای دنیا داشته باشیم.

وی رابطه سیاسی را از این جهت مهم خواند که رابطه اقتصادی را به دنبال دارد و گفت: ما زمانی می‎توانیم چرخ‎های اقتصادی کشور را به حرکت درآوریم که درآمدهای ارزی به طور کافی در دسترس باشد.

میرمحمدصادقی در پایان گفت: ولایتی بهترین گزینه در شرایط فعلی است و اگر ایشان منتخب مردم برای ریاست جمهوری شود فصل جدیدی در اداره جامعه گشوده خواهد شد و شاهد حرکت‎های خوبی برای رفع مشکلات و صعود به قله‎های افتخار خواهیم بود.

انتهای پیام/83001/ق40/ض102

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول