اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 ـ 374

ابوترابی: 42 هزار و 650 نفر رأی اولی در گلستان هستند

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: 42 هزار و 650 نفر برای انتخابات روز 24 خردادماه در گلستان رأی اولی هستند.

ابوترابی: 42 هزار و 650 نفر رأی اولی در گلستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‌الله ابوترابی امشب در جمع اعضای ستاد انتخابات استان اظهار داشت: برای اینکه در روز 24 خردادماه شاهد حضور پرشور مردم در این «حماسه سیاسی» باشیم تمام امکانات را تجهیز و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

ادارات ثبت احوال در روزهای پنج شنبه و جمعه پاسخگوی مردم

وی خاطرنشان کرد: در روز پنج‎شنبه تمامی ادارات ثبت احوال در سراسر استان تا ساعت شش بعد از ظهر فعال و پاسخگوی مردم خواهند شد.

ابوترابی یادآور شد: همچنین در روز 24 خردادماه نیز از زمان شروع رأی‌گیری تا ساعات پایانی ادارات ثبت احوال فعال است و کسانی که تا تاریخ 18 خردادماه شناسنامه خود را تحویل ثبت احوال داده‏اند، برای تعویض یا المثنی می‏توانند، برای گرفتن شناسنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان ابراز داشت: برای کسانی که از سایر استان‏ها تقاضای صدور شناسنامه داشته‏اند به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و شناسنامه آنها در چند روز آینده صادر خواهد شد. 

متولدین 24 خردادماه 1374 و ماقبل واجد شرایط رأی دادن

وی متذکر شد: کسانی که متولد 24 خردادماه 1374 و ماقبل واجد شرایط انتخابات سال 1392 هستند، می‏توانند در این انتخابات حضور پیدا کنند.

ابوترابی، تعداد واجدان شرایط انتخابات را یک میلیون و 176 هزار و 859 نفر دانست و تصریح کرد: 42 هزار و 650 نفر در گلستان رأی اولی هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: برای حضور در انتخابات داشته شناسنامه و شماره ملی الزامی است و با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی اگر کارت ملی کسی مفقود شده باشد با ارائه شماره ملی می‏تواند رأی بدهد. 

صدور کارت ملی هوشمند برای برگزار کنندگان انتخابات

ابوترابی در خصوص کارت ملی هوشمند نیز اذعان داشت: برای انتخابات جاری، کارت ملی هوشمند برای برگزار کنندگان انتخابات، فرمانداران و بخشداران صادر شده و با ابلاغ سازمان ثبت احوال با توجه به اینکه زیرساخت‏های ‏آن مهیا است، برای سایر مردم نیز در صورت تأمین اعتبار در آینده صادر خواهد شد.

وی تأکید کرد: همچنین صدور شناسنامه مکانیزه نیز از سال 1386 در دستور کار قرار گرفته و برای تمام کسانی که درخواست صدور شناسنامه داشته‏اند، شناسنامه مکانیزه صادر می‏شود.

انتهای پیام/83004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول