اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت کنگان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی سلامت خانواده در کنگان

رئیس شبکه بهداشت کنگان از برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی سلامت خانواده در کنگان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی سلامت خانواده در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، زینب حسینی پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی سلامت خانواده در سالن کنفرانس این شبکه گفت: توجه به مسایل بهداشتی در جامعه امری مهم است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌بندیم.

وی افزود: راه‌اندازی این کارگاه تخصصی گامی در راستای بهبود وضعیت بهداشتی خانواده‌ها است و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز هدف از برگزاری این کارگاه را توانمندسازی کارکنان برای ارائه خدمات، تشخیص و طبقه‌بندی و درمان کودکان مصدوم دانست.

مریم اقنوم اظهار داشت: کودکان بزرگترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای هستند و امروزه با توجه به رشد جمعیت کودکان، مشکلات آنان نیز افزایش یافته که از جمله این مشکلات مرگ کودکان به دلیل حوادث و سوانح است که به سرعت در حال گسترش بوده و این پدیده سلامت کودکان را به مخاطره انداخته است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین علت مرگ کودکان به‌ویژه کودکان زیر پنج سال کشورمان حوادث و سوانح اعلام شده و با توجه به این نکته که کودکان هیچ نقشی در به وجود آوردن آن ندارند و مرگ و معلولیت در این گروه اغلب به علت خطای بزرگسالان است بنابراین به منظور مراقبت هر چه بهتر از کودکان تلاش می‌شود تا با دادن آگاهی‌های لازم و ضروری در این زمینه به والدین و سایر افراد خانواده از آمار و حوادث کم کرده و والدین را به مراقبت هر چه بهتر از کودکان خود ترغیب کنیم.

مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطر نشان کرد: در این کارگاه پیشگیری از حوادث ترافیکی، پیشگیری از غرق شدگی و خفگی، پیشگیری از مسمومیت، پیشگیری از سوختگی، پیشگیری از سقوط و پیشگیری از صدمات بدنی آموزش داده می‌شود.

اقنوم گفت: به همین منظور از کاردانان و کارشناسان سلامت خانواده انتظار داریم که آن‌ها نحوه برخورد با کودک مصدوم، ارجاع فوری کودک، مشاوره مادران و ارزیابی کودک مصدوم را به درستی آموزش ببینند تا در موقع لزوم بتوان از این تجربیات استفاده کرد و به کودک مصدوم و آسیب دیده کمک کرد.

انتهای پیام/2451/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول