اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل خلافی بیش از 10 میلیون ریال‌

761 دستگاه خودرو‌ در کرمان توقیف شدند

رئیس پلیس راهور استان کرمان از توقیف 761 دستگاه خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال در کرمان خبر داد.

761 دستگاه خودرو‌ در کرمان توقیف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان، مسعود ‌غفوریان‌ اظهار داشت: طبق ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مزبور با پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می‌شود.

وی افزود: چنانچه پس از اعمال قانون، نمرات منفی شخص به 25 نمره منفی برسد، گواهینامه به مدت شش ماه ضبط و پس از انقضا‌ء مدت مزبور و پرداخت مبلغ 600 هزار ریال جریمه نقدی به وی مسترد می‌شود.

غفوریان ابراز داشت: هرگاه پس از اعمال مقررات در اثر ارتکاب تخلفات تخلفات برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 برسد، گواهینامه وی ابطال و بعد از یک سال می‌تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.

وی گفت: در صورتی که شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود، تمام نمره‌های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بلااثر و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.

غفوریان بیان داشت: از ابتدای سال جاری با تشدید اقدامات کنترلی 73 جلد گواهینامه رانندگی از رانندگان متخلف بر اساس کسب نمره منفی توقیف و 761 دستگاه خودروی دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال شناسایی و از ادامه تردد آنها جلوگیری به عمل آمده است‌.

وی اجرای قانون مربوط به نمره منفی را طرحی هدفمند برشمرده و عنوان داشت: اجرای مستمر قانون فقط به منظور کاهش تلفات انسانی بوده و بدون شک اگر رانندگان به قوانین احترام بگذارند، موجب کاهش تلفات انسانی و افزایش انضباط ترافیکی می‌شود.

انتهای پیام/2446/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول