اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب زنجان:

دستگاه‌های اجرایی در 60 فقره از تصادفات زنجان رانندگی مقصر بودند

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: سال گذشته در 60 فقره از تصادفات رانندگی مسئولان و یا خود دستگاه‌های اجرایی مقصر شناخته شدند.

دستگاه‌های اجرایی در 60 فقره از تصادفات زنجان رانندگی مقصر بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن مظفری بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تقدیر از حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز حماسه بزرگ و به یادماندنی دیگری با حضور باشکوه مردم در انتخابات رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته بیش از 81،5 درصد از مردم استان زنجان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه مردم با حضور باشکوه در انتخابات وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان دادند، تصریح کرد: ملت ایران نشان دادند، که وجود برخی از مشکلات در کشور مانع حضور باشکوه آنها در انتخابات نیست.

وی در ادامه با اشاره به نقش پیشگیرانه دادستانی در زمینه جرائم افزود: دادستان مدعی‌العموم است و منافع عموم مردم را در نظر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مظفری تصریح کرد: دادستانی در هر زمان و مکانی که مشاهده کند، عدالت برقرار نیست، وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: برخورد دادستانی و انجام اقدامات توسط دادستانی زمانی شدت می‌گیرد که نسبت به بیت‌المال بی‌مهری شده باشد که در این صورت دادستان با انجام اقدامات لازم از حقوق بیت‌المال دفاع می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه آسفالت‌ریزی و آسفالت‌برداری بی‌موقع از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله مواردی است که موجب زحمت مردم شده و همچنین موجب تضییع بیت‌المال می‌شود، افزود: برای نمونه سال گذشته در 60 فقره از تصادفات رخ داده در استان مقصر مسئولان یا خود سازمان بودند که اگر فرض کنیم در هر تصادف یک نفر فوت شده باشد، باید از سوی سازمان‌های مربوطه بیش از 6 میلیارد تومان خسارت پرداخت شود، که با همین مبلغ می‌توان همه جاده‌های استان زنجان را درست کرد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در ادامه با اشاره به روی کار آمدن دولت اعتدال که یکی از اولویت‌های آن رسیدگی به امور فرهنگی است، اضافه کرد: مشکل فرهنگی جامعه با تزریق بودجه حل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی با احیای ارزش‌های اسلامی و همچنین برطرف کردن مشکلات اقتصادی باید صورت گیرد.

حجت‌الاسلام مظفری همچنین در زمینه رسیدگی به جرائم سخت و خشن نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه ابتدا دادسرا پیشگیری می‌کند و در این راستا آموزش‌های لازم به نیروی انتظامی داده شده است.

وی افزود: در همین راستا هر از چند گاهی شناسایی در این زمینه که چه گروه‌های در این مقطع زمانی چه نوع جرمی را مرتکب می‌شوند که در نهایت با سیاست‌های تشویقی این افراد از ارتکاب به جرم دور می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول