اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آمل در مجلس:

روحانی دعوای هسته‌ای را تعدیل کند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم که دعوای هسته‌ای ایران را متعادل کند.

روحانی دعوای هسته‌ای را تعدیل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا صبح امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت سیاسی کشور تصریح کرد: در جامعه سیاسی ایران احزاب به دلیل اینکه خوب شکل نگرفته‌اند بیشتر تبدیل به گروه و دسته‌‌ای شده‌اند که در برخی موارد باندی رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که زمان شروع به کار مجلس یک سال پیش از پایان دولت‌ها زمان مناسبی نیست، افزود: مجلس در سال اول زمانی که به سمت بعد نظارتی می‌رود می‌گویند سال آخر دولت است و فشار نیاورید که در بخش استیضاح یا سئوال از وزرا نیز مصداق پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در سال دوم نیز مجلس تا اقدام به اجرای وظایف خود می‌کند دولت در شش ماهه دوم تشکیل می‌شود، ادامه داد: در آن زمان نیز می‌گویند بگذارید جوهر امضای دولت جدید خشک شود و در سال سوم و چهارم نیز نمایندگان به دنبال مسائل انتخاباتی حوزه خود می‌روند و مجلس نمی‌تواند کارکرد خوبی داشته باشد.

*برگزاری همزمان انتخابات خواست مجلس نبود

وی با اشاره به اینکه در دوره هفتم مجلس طرحی نوشتیم که در آن درخواست کردیم که انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی شوند، گفت: پیشنهاد دادیم که یک سال از ریاست جمهوری کمتر شود و یا یک سال به نمایندگی مجلس اضافه شود تا بتوانیم این دو را همزمان برگزار کنیم اما زمانی این امر به مجمع تشخیص رفت نتیجه این شد که ریاست جمهوری و شوراها را با هم برگزار کردند در حالی که این خواست ما نبود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید اظهار داشت: اگر آقای روحانی حتی به بخشی از صحبت‌های خود در زمان تبلیغات نیز عمل کند برای کشور کافی است.

*انتقاد از ولایتی و جلیلی

وی با انتقاد از برخی رفتارها در مذاکرات هسته‌ای اذعان کرد: چرا باید برای رفتن به مذاکرات عراق این همه سر و صدا شود که قیمت دلار با رفتن و آمدنشان تغییر کند در حالی که این مذاکرات بدون نتیجه بوده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: امیدواریم روزی مشروح مذاکرات هسته‌ای منتشر شود تا برخی پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از سخنان ولایتی در صدا و سیما یادآور شد: از آقای ولایتی تعجب می‌کنم که با جایگاه ارزشی که دارند برای رای‌آوری در مناظرات از مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و چرا این صحبت‌ها را یک سال پیش ایراد نکرد تا برای مردم مفید فایده باشد.

*با قالیباف نقطه مشترک دارم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با قالیباف در ساخت‌وساز نقطه مشترک دارم، بیان داشت: در کشور سیاست‌دان و سیاست‌مدار به اندازه کافی داریم وقتی می‌بینیم امروز تمام تهران تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده است چرا نباید از کسی که به فکر رفاه مردم است حمایت کنیم.

*روحانی دعوای هسته‌ای ایران را تعدیل کند

وی با تاکید بر اینکه از روحانی انتظار نداریم که مشکلات هسته‌ای ایران را حل کند، گفت: از وی فقط می‌خواهیم که دعوای هسته‌ای ایران را متعادل کند زیرا هر عمل مجرمانه‌ای که رخ دهد باید به تناسب آن مجازات تعیین شود ولی وقتی که ما حتی به اندازه 20 درصد هم غنی‌سازی نداشته‌ایم چرا باید تاوان این‌چنینی پرداخت کنیم.

یوسفیان‌‌ملا ادامه داد: ایران امروز مجازات داشتن بمب اتم را پرداخت می‌کند و به گونه‌ای مجازات شدیم که انگار در آستانه انفجار هسته‌ای قرار داریم.

*کاغذپاره‌ خواندن قطعنامه‌ها به ضرر مردم است

وی با بیان اینکه روحانی می‌تواند مجازات هسته‌ای ایران را متناسب کند، افزود: دنیا به گفت‌وشنود و مذاکره پیش می‌رود و زمانی که یک قطعنامه علیه ایران صادر می‌شود نباید به این راحتی از آن گذشت این قطعنامه نتایج و عواقب دارد اما سیاست‌مداران ما برایشان اهمیت نداشت و می‌گفتند کاغذ پاره است.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: می‌خواهم بدانم که کدام مسئول مملکتی از قطعنامه ضرر کرده است که از آن دوری کند ولی ضرر اصلی را مردم کردند.

وی با اشاره به اینکه رفع قطعنامه‌های سازمان ملل به این راحتی نیست و سال‌ها طول می‌کشد، تصریح کرد: عراق با وجود اینکه 10 سال است در اختیار آمریکایی‌ها است اما هنوز قطعنامه‌های سازمان ملل بر علیه این کشور ادامه دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: پس اگر روحانی حتی به میزان 20 تا 30 درصد هم بتواند مشکلات هسته‌ای ایران را رفع کند موفق خواهد بود چون ما به اندازه نیمی از 20 درصد غنی‌سازی را هم نداریم که بخواهیم به اندازه آن مجازات ببینیم.

انتهای‌پیام/86011/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول