اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

ایجاد 100 بانک نشای برنج در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ایجاد 100 بانک نشای برنج در این استان خبر داد.

ایجاد 100 بانک نشای برنج در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی ویژه از استان‌های کشاورزی ایران محسوب می‌شود.

وی 565 هزار هکتار از زمین‌های گیلان را پوشیده از جنگل عنوان کرد و افزود: 314 هزار هکتار از اراضی گیلان کشاورزی است و در 238 هزار هکتار برنج کشت می‌شود.

شعبان‌نژاد با اشاره به اشتغال 317 هزار نفر در بخش کشاورزی گیلان، تصریح کرد: جامعه شهری و روستایی استان از کشاورزی تاثیرپذیر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ویژگی کشاورزی شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: رشت کانون شالیزاری کشور است.

وی محصولات کشاورزی گیلان را دارای تنوع دانست و خاطرنشان کرد: گیلان 9 دهم درصد مساحت کشور را دارد و سه درصد تولید کشاورزی ایران در این استان انجام می‌شود.

شعبان‌نژاد چای و فندق گیلان را دارای رتبه نخست کشوری خواند و بیان کرد: سالانه یک‌میلیون و 100 هزار شلتوک و 700 هزار تن برنج سفید از شالیزارهای استان برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه رتبه نخست تولید مرغ بومی به این استان تعلق دارد، یادآور شد: گیلان رتبه دوم تولید مرغ اجداد کشور را کسب کرده است.

وی در ادامه به افتتاح 55 پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: پروژه‌های مذکور با 250 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسند.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اقتصادی شدن کشاورزی، اظهار کرد: ایجاد کشاورزی مکانیزه 50 درصد هزینه‌های کشاورزان را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از ایجاد 100 بانک نشای برنج در استان خبر داد و گفت: با کشت چندپیشگی می‌توان درآمد کشاورزان را افزایش داد.

وی برداشت دوم از مزارع شالیزاری در افزایش درآمد کشاورزان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان کوچک بخش کشاورزی از حمایت سازمان جهاد کشاورزی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول