اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری رامسر خبر داد

رسیدگی به بیش از 14 هزار پرونده در دادگستری رامسر

رئیس دادگستری رامسر گفت: 14 هزار و 852 پرونده در دادگستری رامسر در طول یک‌سال گذشته بررسی و مختومه شد.

رسیدگی به بیش از 14 هزار پرونده در دادگستری رامسر

علی مشایخیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر، با اشاره به اینکه اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها در همه جوامع امری طبیعی است،گفت: بسیاری از مشکلاتی که ما با آن در دادگستری مواجه هستیم به دلیل آشنا نبودن افراد با اطلاعات اولیه حقوقی است.

وی افزود: مشورت با افراد حقوقی و استفاده از عقل  و منطق در هنگام تنظیم قراردادها راهگشای بسیاری از دعاوی است چرا که بسیاری از مسائل در تنظیم قرار داد لحاظ نمی‌شود و منشا اختلاف می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 30 درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد، خاطرنشان کرد: چرا باید هنوز دو ماه از تاریخ ازدواج نگذشته، آقا یا خانم درخواست طلاق بدهد.

رئیس دادگستری رامسر در ادامه با اشاره به اعتیاد به شیشه و کراک در بین جوانان، از آن به عنوان یکی از عوامل طلاق یاد کرد.

 مشایخیان گفت: قبلا در رامسر دو قاضی وجود داشت اما اکنون با وجود 10 قاضی، بازپرس و دادیار در شهری با جمعیت 70 هزار نفر، پاسخگوی نیاز فعلی نیستیم چرا که میزان پرونده‌های ثبت شده در سال گذشته 14 هزار و 636 فقره بوده است و اگر هم فرض کنیم حداقل هر دعوا  «دو » طرف دارد یعنی 30 هزار نفر از جمعیت رامسر درگیر مسائل حقوقی هستند.

رئیس دادگستری رامسر ادامه داد: هند با جمعیت یک میلیاردی به اندازه ما پرونده شکایت ندارد.

وی همچنین میزان آمار پرونده‌های مختومه پارسال را 14  هزار و 852 اعلام کرد و اظهار داشت: یعنی 214 فقره بیشتر از میزان ورودی و باقی مانده از سال‌های قبل است.

مشایخیان در ادامه با انتقاد از بی‌تفاوتی افراد و پرهیز از ورود آنان به اختلافات افراد فامیل و همسایه برای حل و اصلاح آن گفت: رفتارها به گونه‌ای شده که افراد رفتار دیپلماتیک در جامعه پیشه می‌کنند و سعی می‌کنند برای حل اختلاف پا پیش نمی‌گذارند.

وی با انتقاد از افرادی که اعتقاد دارند « امروز متهم را دستگیر می‌کنند فردا طرف آزاد می‌شود »،ابراز داشت: سیستم دادرسی دو مرحله‌ای است و پرونده در دادسرا تکمیل می‌شود و تا زمان برگزاری دادگاه برای فرد کفالت لازم صادر می‌شود تا این که دادگاه حکم بدهد.

رئیس دادگستری رامسر در پایان در جواب آنانی که احکام صادره را سبک می‌خوانند،گفت: ما باید قانون را اجرا کنیم نه این که خودمان قانون وضع کنیم.

انتهای پیام /86024/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول