اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

زکات ریشه فقر را می‌خشکاند

امام جمعه شهرستان نمین گفت: پرداخت زکات از سوی مؤمنان به ویژه کشاورزان و زارعان ثمرات بسیار فراوانی دارد که نمود آشکار آن رفع محرومیت و خشکاندن ریشه فقر در جامعه است.

زکات ریشه فقر را می‌خشکاند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان نمین اظهار داشت: دین اسلام برای تمام شئون بشریت و حتی موجودات دیگر برنامه دقیق، مدون و منظم دارد به طوریکه در حوزه اقتصادی، مالی و بهبود شرایط جامعه اسلامی به کارگیری عناصری همچون زکات، خمس و صدقه می‌تواند دفع‌کننده بلا و رفع‌کننده محرومیت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: فلسفه زکات تقویت دین در جامعه است و پیامدهای آن بیشتر از آن که متوجه فرد باشد، متوجه جامعه است به طوریکه جامعه را از بسیاری پلیدی‌ها و زشتی‌ها نجات می‌دهد.

رحیمی اولویت اول صرف زکات‌های جمع‌آوری شده را تلاش برای رفع محرومیت از جامعه و نیاز فقرا و مساکین توصیف کرد و افزود: زکات بزرگ‌ترین ثمره گذشت و بخشیدن مال و ثروت از خود است که این خود بهترین جهاد به شمار می‌رود.

امام جمعه نمین اضافه کرد: در سال‌های اخیر پرداخت زکات آن هم بین روستاییان از رونق بیشتری برخوردار بوده و قطعاً این حرکت می‌تواند زمینه‌ساز یک تحول جدی در جامعه در رفع محرومیت‌ها و اجرای اقدامات و حرکت‌های خداپسندانه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مسئول ستاد زکات شهرستان نمین با یادآوری اینکه سال گذشته میزان زکات جمع‌آوری شده در نمین بالغ بر 220 میلیون تومان بوده است، خاطر نشان کرد: نزدیک به 480 نفر از کشاورزان نمین در سال گذشته زکات پرداخت کردند.

حجت‌الاسلام علی اکبری بیان کرد: حدود 18 میلیون تومان در قالب سیاست‌های تشویقی دولت به حساب ستاد زکات شهرستان واریز شد تا این مبالغ صرف کارهای عام‌المنفعه، حمایت از فقرا و مستمندان در مناطق روستایی شود.

وی با قدردانی از همت و تلاش عاملان زکات شهرستان یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم با تلاش روحانیان، مبلغان، عاملان و جمع‌آوری‌کنندگان زکات رقم به دست آمده از این محل نزدیک به 300 میلیون تومان برسد.

انتهای پیام/62006‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول